אמזון הציגה רובוט חדש המכונה ספארו (Sparrow), שמסוגל לטענתה להרים ולמיין מיליוני מוצרים מסוגים שונים. הרובוט, שהוצג בשבוע שעבר באירוע בבוסטון, הוא חלק ממאמצי ענקית הקמעונאות המקוונת לחסוך בעלויות ולשלב בפעילות הלוגיסטית שלה אוטומציה שמסוגלת לבצע מטלות שכיום מבוצעות בידי עובדים אנושיים.
לפי דיווחים וסרטוני וידיאו מהאירוע, הרובוט בנוי כזרוע המשלבת טכנולוגיית ראייה ממוחשבת שמסוגלת לזהות ולהרים מוצרים קטנים בצורות שונות - בשונה מרובוטים קיימים שלרוב מיועדים לטיפול בחפצים ספציפיים. לפי הודעת אמזון, זהו הרובוט הראשון שלה שמסוגל "לזהות, לבחור ולטפל" במוצרים, כלומר לזהות מוצר, ואז להרים ולהניח אותו במקום הנכון בעדינות הנדרשת, כפי שמוצג בסרטון ההדגמה.
החידוש ביכולת של ספארו לעומת רובוטים קיימים הוא ביכולת של הזרוע לא רק להרים מוצרים מתוך ארגז אלא בבחינה, זיהוי ובחירת המוצר מתוך מגוון של מוצרים קטנים. בנוסף, הזרוע מסוגלת להתמודד עם מגוון רחב של מוצרים בצורות, גדלים ומוצרים שונים ולהרים אותם בלי צורך במעורבות אנושית - אתגר שהוכח כמורכב לפתרון עבור מהנדסים בתחום הרובוטיקה
לפי אמזון, הזרוע הרובוטית החדשה תטיב עם עובדי המחסנים והמרכזים הלוגוסיטיים בכך שהיא תסייע להם להתמקד במשימות אחרות שהן פחות רפטטיביות. לטענת החברה, נוצרו בה 700 סוגי משרות חדשות הקשורות לרובוטיקה, והן דורשות עשרות אלפי עובדים. עם זאת, נכון לספטמבר האחרון כוח העבודה במחסני אמזון צומצם מ-1.62 מיליון איש במרץ האחרון לכדי 1.54 מיליון איש נכון לספטמבר האחרון.
ספארו עתיד להצטרף לשני רובוטי מחסנים קיימים באמזון שגם הם קרויים על שם מיני ציפורים: רובין שהושק לפני שנה וחצי וקרדינל שעתיד להגיע למחסנים בקרוב. לפי טקראנץ', שני רובוטים אלו נועדו לטפל בתנועת חבילות בתוך המחסנים. אמזון החלה בפיתוחי רובוטיקה לפני כעשור עם רכישת הסטארט אפ Kiva Systems. לפי ה-FT, בשנה שעברה רובוטים היו מעורבים בתהליכי המשלוח של 75% מבין 5 מיליארד החבילות שטופלו במחסני אמזון.