המאבק המתמשך של מטא נגד טיקטוק מחריף לאפיקים חדשים והפעם החברה מכוונת ליוצרי התוכן עצמם: אתמול הודיע מייסד ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג בפוסט בפייסבוק כי החברה מקדמת מרקטפלייס ליוצרים שנועד להגביר את היכולות שלהם להפיק הכנסות מהתכנים שהם מעלים לשירותי מטא. "אנו נעים לקראת עתיד שבו יותר אנשים יוכלו לעסוק בעבודה יצירתית שהם נהנים ממנה, ואני רוצה שפלטפורמות כמו שלנו ייקחו חלק בלגרום לזה לקרות", כתב צוקרברג.
לדבריו, מטא בוחנת Creator Marketplace ייעודי באינסטגרם, שיקשר בין יוצרי תוכן ובין מותגים ויסייע ביצירת שיתופי פעולה וקבלת חשיפה ובתשלום תמורת תוכן. מותג שיאתר במרקטפלייס יוצר שהוא מעוניין לשתף איתו פעולה יוכל ליצור איתו קשר אודות התוצרים המבוקשים והצעות תשלום. מטא מתכוונת לספק ליוצרים תיקיית הודעות ייעודית עבור שיתופי פעולה כדי לפשט את התהליך.
לפי טקראנץ', המרקטפלייס שמטא מקדמת דומה למוצר דומה שכבר מציעה טיקטוק ומהווה את פלטפורמת השיווק הפנימית של אפליקציית הסרטונים הקצרים. המרקטפלייס של טיקטוק מאפשר למותגים לגלות יוצרים מובילים בשירות שעשויים להתאים לקמפיינים פרסומיים שלהם.
חידוש נוסף שמטא מפתחת הוא מתן אפשרות ליוצרים שיש להם מנויים בתשלום בפלטפורמות אחרות להציע גישה לקבוצות פייסבוק למנויים בלבד. בנוסף חשף צוקרברג כי מטא מתכננת להרחיב ליוצרים נוספים בארה"ב את התוכניות הקיימות של החברה, שמעודדות ייצור תכנים בפייסבוק ובאינסטגרם ומוסיפות דרכים להרוויח בפלטפורמות. עוד צוין כי החברה בוחנת דרכים חדשות לאפשר ליוצרים להציג את ה-NFT שלהם בשירותי החברה.
הצעת מרקטפלייס ליוצרים רחוקה מלהיות הנסיון הראשון של פייסבוק ומטא להעתיק הצעות ותכונות מטיקטוק. בשבוע שעבר חשף מסמך פנימי של מטא כי האלגוריתם שמעצב את פיד התוכן הראשי של פייסבוק צפוי להשתנות כדי להדגיש המלצות תוכן מאנשים, יוצרים ודפים שהמשתמש לא עוקב אחריהם - בדומה לפיד פור יו (For You) של טיקטוק. עוד נחשף במסמך שהאפליקציות של מסנג'ר ופייסבוק יאוחדו מחדש כדי לסייע למשתמשים לשתף תוכן מהפיד. צוקרברג אמר בשיחת משקיעים האחרונה של מטא שצפיה בווידאו תופסת מחצית מהזמן שמשתמשים מבלים בפייסבוק.