האלגוריתם של טיקטוק הפך את האפליקציה לרשת החברתית הצומחת ביותר בשנים האחרונות. הוא נחשב למדויק מאוד, ויודע לסנן תוכן עבור משתמשים ברמות גבוהות וממכרות. אך יש דברים שהאלגוריתם הזה עדיין לא יודע לעשות, כמו לסנן תוכן קשה ופוגעני. לכך דרושים מסננים אנושיים.
מאות אנשים בקולומביה מועסקים כמסנני תוכן בטיקטוק. העבודה שלהם כוללת צפיה בסרטונים שסומנו כפוגעניים, ובתיוג של אילו תכנים פוגעניים מופיעים בסרטון על מנת לאמן את האלגוריתם של טיקטוק. העובדים, שמועסקים דרך חברה חיצונית, מקבלים 10 דולר ליום עבודה עבור צפיה במאות סרטונים ביום, חלקם גרפיים מאוד. בתחקיר של The Bureau of Investigative Journalism התראיינו תשעה עובדים שסיפרו כי הסרטונים שהם רואים רודפים אותם יום וליל. חלק מהסרטונים שהם נאלצו לצפות בהם כוללים אלימות פיזית קשה, רצח, פדופיליה, תאונות קשות והתאבדויות.
כאשר תוכן מסומן כפוגעני באפליקציה, הוא יורד מהשירות ולרוב עובר להסתכלות של אדם אמיתי שצופה בתוכן ומתייג אותו. מסננים כאלה, על פי התחקיר, עובדים גם עבור פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ומיקרוסופט. המסננים מספרים כי הם חווים פלאשבקים לסרטונים קשים שהם צפו בהם, ושחלק מהסרטונים רודפים אותם בחלומותיהם בלילה.
העובדים מועסקים בחברת Teleperformance, המתמחה בשירות סינון לאתרים ומעסיקה למעלה מ-7000 עובדים ברחבי העולם. החברה טוענת כי היא מספקת שירות פסיכולוגי לכל העובדים, אך חלק מהמסננים אומרים כי קשה מאוד להגיע לשירותים המוצעים בחברה.
עובד שהתבקש לצפות ב-900 סרטונים מדי יום, הספיק לצפות ב-700 סרטונים וקיבל מכתב אזהרה מהחברה. עובדת נוספת התבקשה לעבוד עם מצלמה פתוחה, שאף אחד לא יופיע מלבדה והשולחן יהיה ריק מציוד מלבד המחשב וכוס אחת שקופה עם נוזל
בנוסף, תנאי העבודה שלהם קשים: עובד אחד סיפר כי המטרה שהציבו לו בחברה היא לצפות ב-900 סרטונים מדי יום. הוא עובד במשמרת הבוקר משש בבוקר עד השעה שלוש אחר הצהריים, עם שעתיים של הפסקה מצטברת במהלך יום העבודה. אותו עובד סיפר כי הוא קיבל פעם אחת מכתב אזהרה מהחברה על כך שהוא הספיק לצפות רק ב-700 סרטונים באחד הימים.
רוב העובדים עושים את עבודת הסינון מביתם, אך עובדת אחת של החברה סיפרה כי היא התבקשה לעבוד עם מצלמה פתוחה עליה בשביל שהם יוכלו לפקח עליה בזמן המשמרת. החברה דרשה ממנה שאף אחד לא יופיע במצלמה מלבדה, ושהשולחן שלה יהיה ריק מלבד ציוד המחשב וכוס אחת שקופה עם נוזל.
אחת הבעיות המרכזיות של רשתות חברתיות היא בסינון תוכן. האלגוריתם פשוט אינו טוב בלזהות ולתייג תוכן שהוא לא ראה לפני. גם תוכן שכבר סומן בעבר והועלה מחדש, לאלגוריתם קשה מאוד לזהות אותו שוב. עובדים מוחלשים במדינות שבהן השכר נמוך זולים יותר עבור חברות הטק הגדולות מאשר להשקיע כסף בכוח מחשוב חזק יותר, והעובדים בקולומביה ובמקומות נוספים משלמים את המחיר הנפשי של ניהול הרשתות החברתיות הגדולות והמצליחות בעולם.