אחרי ששרפו מיליארדי דולרים, המפרסמים הגדולים בוחנים מחדש את שיתוף הפעולה שלהם עם גוגל. לפי ידיעה שפורסמה ב-Adweek, מפרסמים וסוכנויות מדיה מבצעים בחינה מחודשת של ביצועי קמפיינים קודמים ומקצים מחדש את התקציבים.
המהלך הזה מגיע בעקבות מחקר שפורסם בחודש שעבר וחשף שרוב תקציבי הפרסום בווידיאו ביוטיוב, בהיקף של מיליארדי דולרים, "נשרפו" על פרסום באתרים שלא עומדים בסטנדרטים של חברת גוגל, החברה האם של יוטיוב וכעת כאמור המפרסמים מסיטים תקציבים למקומות אחרים.
חלק מהמפרסמים כבר רכשו בעבר מדיה באופן ישיר באתרים ברחבי הרשת, מבלי לשתף פעולה עם גוגל, מאחר שלטענתם הנתונים שמספקת גוגל לגבי אתרי צד ג', לא שקופים מספיק על מנת להעריך את הביצועים.
מנהל מדיה במותג גדול העיד ש-19% מתקציב הפרסום שלהם שיועד ליוטיוב נוצל באתרים השותפים, ללא ידיעת המותג. לדבריו, הוא בחר להפסיק לפרסם באותם אתרים
גוגל משתמשת ברשת של אתרים צד ג' (GVP), שבהם היא מציגה פרסומות של לקוחות. דוח של חברת האנליטיקה Adalytics חשף לפני כשבועיים שרבות מאותן פרסומות מופיעות באתרים חיצוניים, שלא עומדים בסטנדרטים של גוגל.
תשלום על מודעה מתרחש רק אם המשתמש בחר אקטיבית שלא לדלג על הצפייה בה, אך בפועל באתרים רבים פרסומות הווידאו נוגנו ברקע באופן פסיבי, לעתים אף ללא סאונד או כשהן מוסתרות. זאת, ללא ידיעת המפרסמים, רבים מהם מותגים מהגדולים והמוכרים בעולם, שגילו עם פרסום הדוח שכשלושת רבעי מתקציבי הפרסום ביוטיוב נוצלו על אתרים שלא עומדים בכללי הפרסום של גוגל.
כל חדשות הטק מחכות לכם גם בניוזלטר היומי שלנו. להרשמה >>>
מנהל מדיה במותג גדול העיד ש-19% מתקציב הפרסום שלהם שיועד ליוטיוב נוצל באתרים השותפים, ללא ידיעת המותג. לדבריו, הוא בחר להפסיק לפרסם באותם אתרים ובנוסף לשקול מחדש את נושא הפרסום ביוטיוב.
להפסיק את החשיפה באתרים שותפים
קניין בסוכנות מדיה אחרת מסר שהם בודקים את תקציבי הפרסום של לקוחות באתרים שותפים. לדבריו 33% מאחד הקמפיינים, בשווי מיליון דולר, הוסטו לאותם אתרים שותפים וכעת הסוכנות במגעים עם גוגל כדי להפסיק את החשיפה של הלקוח הזה לאתרים שותפים.
בחלק מסוגי הקמפיינים, מבוססי פרפורמנס, האפשרות להופעת הפרסומות באתרים שותפים לצד יוטיוב היא ברירת מחדל אוטומטית. לקוחות עם קמפיינים רגילים וקמפייני פרפורמנס פנו לאחת הסוכנויות בהמוניהם בבקשה לצמצם את החשיפה שלהם לאתרי GVP.
סוכנות אחרת מסרה שמבדיקה שלהם שיעור התקציב שהופנה לפרסומות באתרי GVP היה חד ספרתי, בניגוד לממצאי הדוח וכי אין בכוונתם לשנות את רכש המדיה.
גוגל: הטענות לא נכונות
דובר גוגל מסר בתגובה כי "הדוח מעלה טענות לא נכונות, שלא משקפות את מגוון הדרכים שבהן אנחנו מגנים על הבטיחות של המפרסמים. הרוב המכריע של הקמפיינים בווידיאו מוצגים ביוטיוב, אך למפרסמים המעוניינים לחזק את המותג יש גם אפשרות להרחיב את הקמפיינים שלהם לאתרי צד שלישי, שותפי וידיאו של גוגל, על פי בחירתם. מודעות באתרי צד שלישי מגיעות לאחוזי צפייה של מעל 90% - הרבה מעל הרף בתעשייה.
"כל הבעלים של אתרי צד שלישי מחויבים לעמוד במדיניות המחמירה של גוגל כדי שנוכל להציג מודעות באתרים שלהם. לאחרונה אף הרחבנו את השותפות שלנו עם Integral Ad Science כדי לאפשר למפרסמים למדוד היכן המודעות שלהם מוצגות. כחלק ממאמצי בטיחות המותג שלנו, אנחנו מקפידים להסיר מודעות מאתרי שותפים המפרים את המדיניות שלנו, וננקוט בכל הפעולות הנדרשות לאחר שהדוח המלא ישותף איתנו".