ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו (Baidu) הודיעה שקיבלה אישורים ראשונים מסוגם משתי ערים בסין להפעיל שירותי מוניות ללא נהג, רובוטקסי (robotaxi), מבוססי רכבים אוטונומיים בכבישים פתוחים, כך דווח ברויטרס.
באידו, שהיא הגוגל הסינית, קיבלה היתרים מעיריית צ'ונגקינג ומעיריית ווהאן שמאפשרים למוניות ללא נהג להציע נסיעות מסחריות לציבור, וזאת ללא צורך הימצאות נהגי בטיחות ברכב. "להיתרים אלה יש משמעות עמוקה לתעשייה", אמר ווי דונג, קצין תפעול בטיחות ראשי של קבוצת הרכבים החכמים של באידו בראיון לרויטרס. דונג הוסיף שמדובר ברגע הנחיתה על הירח אם להשוות זאת לתחום חקר החלל.
הרובוטקסי של באידו מתוכננות להפעיל תחילה נסיעות בתשלום עם חמש מוניות ללא נהג באזורים ייעודיים מ-9:00 עד 17:00 בשטח של 13 קמ"ר באזור פיתוח כלכלי וטכנולוגי של ווהאן ומ-9:30 עד 16:30 בשטח של 30 קמ"ר בצ'ונגקינג.
אישור קודם שקיבלו באידו וטויוטה באפריל ניתן עבור פריסת רובוטקסי בבייג'ין, ואמנם לא דרש נהג בטיחות אבל כן דרש הימצאות של נהג בטיחות במושב הנוסע. מאז השקתו ב-2020, שירותי הרובוטקסי של באידו הפעיל יותר ממיליון נסיעות בעשר ערים סיניות. באידו מנהלים מגעים עם רשויות בבייג'ין, שנגחאי ושנג'ן בשביל לקבל רשיונות בתוך שנה לרובוטקסי ללא נהג גם בערים אלה, לפי דונג.
באידו קיבלה היתרים מעיריית צ'ונגקינג ומעיריית ווהאן שמאפשרים למוניות ללא נהג להציע נסיעות מסחריות לציבור, וזאת ללא צורך הימצאות נהגי בטיחות ברכב. "להיתרים אלה יש משמעות עמוקה לתעשייה", אמר ווי דונג, קצין תפעול בטיחות ראשי של קבוצת הרכבים החכמים של החברה
תחום התעבורה האוטונומית החדש מוסיף היבטים שחוקי התעבורה הקיימים לא נותנים להם מענה. סין מקדימה חקיקה למכה ועובדת על ניסוח כללים לאופן השימוש ברכבים אוטונומיים עבור תחבורה ציבורית, כך לפי דיווח ברויטרס. משרד התחבורה ציין בטיוטת החוק שניהול תחבורה של כלי רכב אוטונומיים ללא נהג צריך לדבוק בעקרונות הקיימים ולוודא שבטיחות היא בראש סדר העדיפויות. כמו כן, משרד התחבורה יעודד שימוש בכלי רכב אוטונומיים כמוניות בתרחישים בהם אפשר לשלוט בקלות, למשל היכן שיש תנועה דלה, כך לפי הטיוטה להצעת החוק שפורסמה היום להערות ציבור.
בארה"ב קיבלה חברת Cruise אישור להפעיל שירותי נסיעות בתשלום ברכבים אוטונומיים ללא נהגים כלל ברחובות נבחרים בסן פרנסיסקו מ-22:00 בערב ועד 6:00 בבוקר.