טיקטוק הסינית בדרך להתחרות ישירות באמזון כשבכוונתה לפרוס בארה"ב מרכזים לוגיסטיים ליצירת שרשרת אספקה לתמיכה בפעילות איקומרס, דווח באקסיוס. הכוונות של טיקטוק עולות ממספר משרות שפורסמו בליקנדאין בהן מפורטות בין היתר מטרות הפעילות החדשה אליה מגייסים כח אדם.
"המשימה שלנו היא לעזור למוכרים לשפר את היכולות התפעוליות והיעילות שלהם, לספק לקונים חויית קניה מספקת ולהבטיח צמיחה יציבה עבור TikTok Shops", נכתב באחת ממודעות הגיוס בלינקדאין מהשבועיים האחרונים.
מהמודעות עולה שבכוונתה של הענקית הסינית להקים מחסנים, שירותי משלוחים ושירות לקוחות עבור החזרות תוך יצירת שרשרת אספקה שתתמוך במאמצי איקומרס מקומיים בארה"ב ומחוץ לגבולותיה. עוד נראה שאין בכוונתה של טיקטוק לנהל בעצמה את תעבורת המשלוחים, איחוד החבילות וההחזרות, וכי היא תשתמש לכך בספקי משנה.
מהמודעות עולה שבכוונתה של הענקית הסינית להקים מחסנים, שירותי משלוחים ושירות לקוחות עבור החזרות תוך יצירת שרשרת אספקה שתתמוך במאמצי איקומרס מקומיים בארה"ב ומחוץ לגבולותיה
דובר מטעם טיקטוק אישר לאקסיוס כי באזורים שבהם החברה כבר מקיימת פעילות איקומרס כבריטניה ודרום מזרח אסיה בכוונה להציע למשתמשים שירותים של מבחר סוחרים שיספקו להם מוצרים ואפשרויות משלוח
ההצלחה הגדולה של טיקטוק, שהסרטונים הקצרים שלה מרתקים את הקהל לשעות גלילה בפיד, דחפה את ענקיות הטכנולוגיה מטא וגוגל לייצר במהירות מוצרי סרטונים קצרים שנועדו להתחרות בה. גוגל פיתחה את שורטס עבור יוטיוב ואילו מטא שחררה את סרטוני רילס באינסטגרם שבהמשך הוטמעו גם בפייסבוק.
התחרות מצדה של טיקטוק על ענקיות הטכנולוגיה המערביות לא עצרה בסושיאל: טיקטוק מנסה לשחזר את ההצלחה של סרטוני הלייב-שופינג בגרסתה הסינית דויין (Douyin) ולהביאם גם למערב. למרות שהמאמצים הראשונים בתחום הלייב-שופינג טרם התרוממו - נראה שטיקטוק לא נותנת לזה להפריע לה להמשיך ולנסות, בדגש על ארה"ב.
אמזון הגיבה לתחרות הפוטנציאלית מצדה של טיקטוק ובקיץ האחרון נודע שהיא בוחנת פיצ'ר שנועד לאפשר פיד הדגמות והמלצות של מוצרים באפליקצייה של פלטפורמת האיקומרס. שירותי הלוגיסטיקה של טיקטוק עשויים להיות עליית מדרגה בתחרות מול אמזון, מתחרות על המקום בו מתקיים השיח סביב מוצרים לתחרות על שירות ליבה של אמזון הוותיקה בתחום האיקומרס.