"מוזמנים להאזין לפודקאסט החדש שלי!": למתבונן מהצד נראה היה מזמן כאילו יש אינפלציה בשדה הפודקאסטים. כעת, יש לתחושה גם אישוש. ניתוח חדש של The Hustle מציג את המספרים: אם לוקחים את הנתונים מסוף 2018 ועד סוף 2021 ניתן לראות שמספר הפודקאסטים בספוטיפיי עלה ב-1,630% ואילו מספר המאזינים עלה "רק" ב-84%. משמעות הפער היא שיש עודף היצע בענף הפודקאסטים, או במילה אחרת בועה. "עבור המאזינים, יותר קשה למצוא למה להאזין. עבור המשדרים, יותר קשה למצוא קטגוריות לא מטופלות", נכתב בסקירה.
(מקור: The Hustle)
עוד מסקנה מהמחקר: זהו משחק ארוך טווח. רוב הפודקאסטים המצליחים נמצאים על הכביש כבר הרבה שנים. בארה"ב, בקרב עשרת הפודקאסטים הפופולריים ביותר, הגיל הממוצע של התוכנית הוא שבע שנים; בין 50 הפודקאסטים המצליחים במדינה, רק כמה בודדים הן תוכניות בת פחות משנתיים.
ספוטיפיי יצאה למסע קניות במיליארד דולר
מעל הכל מרחפת שאלת המודל העסקי, במיוחד כשזוכרים שספוטיפיי לבדה רכשה בשנים האחרונות מספר לא קטן של חברות טכנולוגיה וגופי הפקה בתחום. מסע הקניות של ספוטיפיי נע בין מפלטפורמת פרסומות לפודקאסטים ועד טכנולוגיה שהופכת תוכניות רדיו לפודקאסטים, במקביל לרכישת מספר תוכניות או אולפנים בתחום: החל מהאולפן של קים קרדישיאן ועד לרכישת הענק של ג'ו רוגן. ההוצאות של החברה בתחום עברו כבר את רף מיליארד הדולר ויש ספקות האם הן ישתלמו לה.
ואם הדבר נכון בארה"ב הגדולה ובאנגלית, אזי הוא נכון שבעתיים עבור ישראל ועבור תוכניות בעברית. לפי נתונים שפרסם אתר גיקטיים בספטמבר האחרון, בישראל פועלים כ-802 פודקאסטים ואורך החיים הממוצע של תוכנית הוא 15 חודשים. גם בישראל ניכר הפער בין היצע לביקוש: מ-2019 מספר הפודקאסטים זינק ב-820% מול עלייה של 220% בהאזנות.