סאטיה נאדלה מנכ"ל חברת מיקרוסופט, בינג (צילום: Dan DeLong, מיקרוסופט)
ChatGPT. היכונו לשילוב פרסומות | צילום: Dan DeLong, מיקרוסופט

במיקרוסופט החליטו להגביל את השימוש בצ'אט שבמנוע החיפוש ל-5 שאילתות בכל פעם. זאת, לאור ביקורת רבה של משתמשים שהעלו לרשת תשובות הזויות, מבולבלות ושגויות של בינג החדש. במיקרוסופט הבינו כי שיחות ארוכות מדי הן שהובילו למענה שגוי או לא מועיל - ולעתים אף להצהרות אהבה מצד המכונה.

בחברה סבורים שככל שמזינים יותר שאלות למנוע, כך הכלי מספק תשובות אמורפיות יותר ומדויקות פחות. כעת, לאחר השינוי, לאחר 5 סבבי דיאלוג, המערכת תעודד את המשתמש להחליף נושא, באמצעות לחיצה על כפתור עם אייקון של מטאטא. המטאטא מאפשר למשתמשים לנקות את החיפוש - ולהורות לצ'אטבוט לעבור לנושא אחר.

בנוסף למגבלת 5 השאלות, במיקרוסופט הוסיפו סף של 50 שאלות ביממה למשתמש, ואף נימקו: "הנתונים שלנו מראים שמרביתכם (המשתמשים, ד"א) מוצאים את המענה המבוקש בתוך 5 סבבים וכי רק כ-1% מהצ'אטים מגיע לכדי יותר מ-50 הודעות", כתבה מיקרוסופט בבלוג באתר החברה.

במיקרוסופט הבינו כי שיחות ארוכות מדי הן שהובילו למענה שגוי או לא מועיל - ולעתים אף להצהרות אהבה מצד המכונה

בנוסף, מיקרוסופט מחפשת מפרסמים שיוכלו להכניס רווחים ממנוע החיפוש החדש: החברה נמצאת בימים אלה במגעים עם סוכנויות פרסום כדי לגבש תוכנית פעולה למיקסום רווחים ממנוע החיפוש המשודרג שהשיקה לאחרונה. בכך עושה החברה צעד משמעותי למונטיזציה על חשבון גוגל, ששולטת בשוק הפרסום במנועי חיפוש באופן מוחלט.

אחת האופציות שעלו היא שילוב קישורים ממומנים בתשובות שיספק מנוע החיפוש, כך דווח ברויטרס. המהלך הזה אמור לפתות את המפרסמים מהמתחרה הישירה - גוגל. בשלב זה, מיקרוסופט בוחנת שילוב פרסומות למספר משתמשים מצומצם בלבד.