מאז כניסת אילון מאסק לטוויטר, הוא עשה כל שביכולתו להביא תשומת לב עולמית לרשת החברתית, כולל להחזיר את נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ בעקבות סקר ולהבטיח כי משתמשים חסומים רבים ישובו. רבים שיערו כי חלק מהצעדים של מאסק עלולים לפגוע במפרסמים שלא ירצו שהפרסומות שלהם יוצגו לצד תוכן פוגעני, ולא יאהבו את הכאוס בטוויטר. עכשיו המספרים נחשפים, ונראה כי מפרסמים רבים אכן עצרו את הפרסום שלהם ברשת.
מניתוח נתוני פרסום שהגיע לידי הוושינגטון פוסט, עולה כי שליש מ-100 המפרסמים הגדולים בטוויטר לא פירסמו בשבועיים האחרונים. מתוך 50 המפרסמים הגדולים ביותר בטוויטר, 14 הפסיקו לפרסם בשבועיים האחרונים בשירות.
בין החברות שעצרו את הפרסום שלהן: חברת המכוניות ג׳יפ, מארס, קלוגס, מבשלת הבירה סמואל אדמס, חברת התקשורת ורייזון ועוד. מדובר בתזמון רע במיוחד לטוויטר מאחר שהחודשים האחרונים בשנה הם אלו שבהם מפרסמים רוצים להשקיע כמה שיותר כדי לשכנע אנשים לקנות מתנות לחגים. לכן אלה אמורים להיות החודשים הרווחיים ביותר בשנה עבור רשת שמסתמכת על פרסומות.
מניתוח נתוני פרסום שהגיע לידי הוושינגטון פוסט, עולה כי שליש מ-100 המפרסמים הגדולים בטוויטר לא פירסמו בשבועיים האחרונים. מתוך 50 המפרסמים הגדולים ביותר בטוויטר, 14 הפסיקו לפרסם בשבועיים האחרונים בשירות
נכון לעכשיו, פרסום הוא הדרך העיקרית של טוויטר להכניס כסף. 90% מההכנסות שלה הגיעו מפרסומות בשנה שעברה. מאסק אמנם רוצה להכניס אפיקי הכנסה נוספים לטוויטר, אך הוא גם נאבק בבור תקציבי רציני מאוד בחברה, ועושה כל שביכולתו לקצץ בעלויות החברה, כולל לפטר כ-4,300 מתוך 7,000 העובדים בחברה.
מאסק מחזר אחר מפרסמים, ומצייץ כי הוא רוצה לשפר את יכולת הפרסום בטוויטר, ולהפוך אותה לממוקדת יותר עבור המשתמשים. הוא אף דיבר בראיון שנערך ב-Space, הפיצ׳ר שמאפשר לשדר שיחה קולית בטוויטר, במטרה להרגיע את המפרסמים ולהסביר כיצד הצעדים שלו יכולים לעזור להם. אך נראה ששאר ההחלטות של מאסק, כולל לפטר את רוב הצוות שאחראי על סינון תכנים, לא מרגיעות את המפרסמים הגדולים הוותיקים של של טוויטר. לאחרונה דווח כי מאסק אף פיטר עובדים רבים במחלקת המכירות של טוויטר.