יאהו נפרדת מ-1,600 עובדים, שהם 20% מהחברה - זאת לאחר רכישת 25% מ"טאבולה" הישראלית. העובדים שמהם תיפרד יאהו היו אחראים על פרסום דיגיטלי, משימה שכעת מופנית לטאבולה, כך מדווחת הערב אקסיוס. בין הפיטורים צפויים לעזוב גם עשרות עובדים בישראל, אם כי על פי ההערכות חלק מהם יוכלו להשתלב ביאהו.
מרבית הפיטורים ביאהו מתרכזים בחטיבת ה"אד-טק" של החברה, המתמקדת בפרסום דיגיטלי, שכן כעת שיתוף הפעולה עם טאבולה מייתר אותה. חטיבה זו תצטמצם ב-50%, כש-1,000 עובדים יפוטרו כבר השבוע. במסגרת הפיטורים, תיסגר גם פלטפורמת הפרסום "ג'מיני" שיושבת בישראל - ומונה כמה עשרות עובדים.
יאהו כיום אינה כבר אתר התוכן המפואר שכולנו זוכרים מראשית ימי האינטרנט. מיום הקמת יאהו ב-1994 ועד לרכישתה ב-2017 על ידי ורייזון, יאהו היתה אחד מעמודי התווך של ראשית האינטרנט, עם תוכן חדשותי, שירות מייל, מידע על פיננסים ועוד - שהביאו אליה מיליארדי גולשים מדי חודש. עם זאת, בשנים האחרונים יאהו עברה כמה ידיים והיום היא בבעלות פרטית ואינה נסחרת בבורסה, והיא עוסקת בעיקר בפרסום, חדשות ומדיה.
900 מיליון משתמשים בחודש
מנכ"ל יאהו, ג'ים לנזון, שהיה בעבר מנכ"ל טינדר, סבור כי רכישת טאבולה תאפשר ליאהו להגדיל את נפח הפרסום שלה פי 8. עוד הוסיף בראיון כי המטרה אינה צמצומים אלא שינוי אסטרטגי עסקי, לאור כשלונה של חטיבת הפרסום של יאהו להתחרות בדומיננטיות של ענקיות הפרסום מטא וגוגל. לפי הדיווח של אקסיוס, יאהו היא חברה רווחית עם הכנסות של 8 מיליארד דולר בשנה.
מנכ"ל יאהו, ג'ים לנזון, סבור כי רכישת טאבולה תאפשר ליאהו להגדיל את נפח הפרסום שלה פי 8. לדבריו המטרה אינה צמצומים אלא שינוי אסטרטגי עסקי, לאור כשלונה של חטיבת הפרסום של יאהו להתחרות בדומיננטיות של ענקיות הפרסום הדיגיטלי מטא וגוגל
יאהו הפכה לפרטית לפני שנה וחצי כשנרכשה על ידי קרן השקעות פרטית בשם אפולו, תמורת 5 מיליארד דולר. לטענת החברה יש לה 900 מיליון משתמשים חודשיים בעולם. לפני כחודשיים, יאהו הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר של טאבולה, ואף קיבלה מושב בדירקטוריון החברה.
"יאהו היא חלוצה באינטרנט ואחת מהמפרסמות הגדולות, המהימנות והמתוחכמות ביותר בעולם. אני רואה הזדמנות לצמיחה מטאורית עבור שנינו בכל התחומים: אורגני, אי-קומרס, וידיאו, הצעת כותרות ועוד", מסר בעת הרכישה אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה. לדבריו, "השותפות תאיץ באופן משמעותי את התנופה שלנו ותרחיב את טווח ההגעה שלנו ליותר משתמשים באינטרנט. נוכל להשקיע אפילו יותר בהנעת הכנסות, מעורבות וצמיחת הקהל קדימה, העצמת ביצועים, פרסום מותגים, עם הגעה עצומה למשתמשים".
לנזון הסביר אז: "אנחנו חושבים חמש, עשר, שלושים שנים קדימה. לפרסום הדיגיטלי יש רוח גבית עצומה בטווח הארוך. יש לנו מאות מיליוני אנשים שצורכים חדשות, ספורט ופיננסים באתרים שלנו, ואלה מניבים לנו רווחים רבים באמצעות פרסום - וכך זה גם יימשך. המטרה היא למקסם את ההגעה לצרכנים ואת ביצועי הקמפיינים עבור מפרסמים, נשפר את הזדמנויות המונטיזציה לבעלי אתרים, ונביא למשתמשים חוויות משופרות לקידום הפרטיות".