Meta (פייסבוק לשעבר) תגבה עמלות עד 47.5% מיוצרים שיציעו סחורה וירטואלית ב-Horizon, פלטפורמת המטאוורס שלה, כך על פי דיווח של האינסיידר.
מטא בוחנת כלים כדי לאפשר ליוצרים למכור מוצרים בפלטפורמה, ובפוסט בבלוג החברה בתחילת השבוע הוזמנו יוצרים לנסות את מזלם במכירות אביזרי אופנה - למשל עבור אוואטרים של משתמשים - או גישה בלעדית לאזורים מותאמים אישית בעולם הוירטואלי. בשלב הזה רק קומץ יוצרים יוכל להתנסות בפיצ'ר המכירה הווירטואלית, והמכירות יהיו זמינות למשתמשים בארה"ב ובקנדה מגיל 18.
רק בנובמבר האחרון הקניט מארק צוקרברג, את אפל על גובה העמלה שהם גובים ממפתחים - 30% - על מכירות בחנות האפליקציות, והצהיר שמטא עובדים על דרכים שבהן יוצרים יוכלו להרוויח יותר.
כעת נראה שמבנה העמלות של מטא אף גרוע יותר מזה של אפל: סמנכ"ל Horizon של מטא, ויוק שארמה, אמר למגזין TheVerge שעמלת המכירה של מוצרים במטאוורס, העומדת על 25%, הינה "בשיעור די תחרותי". עם זאת, מטא גובה עמלת פלטפורמה של 30% עבור מכירות המתבצעות ב-Quest (Oculus לשעבר), פלטפורמת ה-VR שלה. בנוסף, מערכת Horizon תגבה עמלת מכירה של 25% מהסכום הנותר - כלומר מטא תהנה מסך העמלות שיגיע לכדי 47.5%. דובר של מטא אישר לאינסיידר שהחישוב נכון: "אם יוצר ימכור פריט תמורת $1.00, אז העמלה של Meta Quest Store תהיה $0.30 ועמלת Horizon Platform תהיה $0.17 (25% מהיתרה), ומשאירה $0.53 ליוצר לפני מיסים", אמר הדובר.
עוד הוסיפו במטא שעם הזמן בכוונת החברה להביא את העולמות של Horizon לפלטפורמות נוספות, ולכן לא תמיד עמלת הפלטפורמה תעבור למטא. בחברה צופים שעם התפשטות לפלטפורמות אחרות, דוגמת מובייל, תהיינה עמלות נפרדות. העמלה, כך נמסר לאינסיידר, של Horizon Worlds תעמוד על 25% - ותחול על היתרה לאחר יישום עמלות של פלטפורמות החומרה האחרות.