ההבטחה לתעשייה חכמה, או מה שמכונה גם אינדסטרי 4.0 מלווה אותנו כבר שנים, ועדיין, עוד לא לגמרי קוימה. חברת Vanti Analytics מנסה להתחבר למחשבים הקיימים בפס הייצור, ובאמצעות AI לחזות כשלים מראש.
"זה האזור שמייצר הכי הרבה דאטה, אבל שהכי פחות מצליחים להשתמש בו", מסבירה סמדר דוד, מנכ"לית החברה את האתגר. דוד יסדה את החברה יחד עם ניר אוסירוף, שמכהן בה כ-CTO, שניהם יוצאי Innoviz. "באינוויז היינו אחראים בין היתר לתהליכי הייצור ונחשפנו לבעיה והכאב הגדול של עבודה בפסי יצור אמיתיים", מוסיפה דוד.
בניגוד לחברות אחרות בתחום, ואנטי לא "שותלת" סנסורים מסוגים שונים בקו הייצור, כפי שמסבירה דוד: "הרעיון הוא להשתמש בדאטה שממילא קיים, בריל טיים, כדי לשפר את איכות המוצרים, לחסוך בחומרי גלם, לחסוך באנרגיה ולמנוע דפקטים. אנחנו עושים ניתוח של כל הדאטה ב'תחנות' השונות בקו הייצור ויודעים להגיד למשל ש-10 צעדים קדימה צפוי כשל". בקו הייצור, ממילא מוכנס מידע בכל תחנה, אז אפשר להסתכל על ואנטי בתור מערכת AI שמנתחת את הרשומות האלו.
"הרעיון הוא להשתמש בדאטה שממילא קיים, בריל טיים, כדי לשפר את איכות המוצרים, לחסוך בחומרי גלם, לחסוך באנרגיה ולמנוע דפקטים"
כעת מודיעה ואנטי על גיוס סבב A של 16 מיליון דולר וסך הכל גייסה החברה 22 מיליון דולר. קרן Insight Partners הובילה את סבב הגיוס, בו לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים True Ventures ו-MoreVC.
בהודעת הגיוס נכתב כך: "מחקר של מקינזי מצא כי 60% מהיצרנים שמאמצים פתרונות AI רואים חיסכון של יותר מ-10% מההוצאות ועלייה של למעלה מ-10% ברווחים. עם זאת, דו"ח של KPMG מעיד שחברות הייצור מתקשות לאמץ את פתרונות הבינה המלאכותית בקנה מידה משמעותי, משום שיכולות עיבוד הנתונים שלהן מוגבלות והם לא מצליחים לתפעל את המודלים השונים בתוך סביבת הייצור הדינמית. פלטפורמת הבינה המלאכותית של Vanti מתבססת על הנתונים שנאספים בקווי הייצור והבדיקות ומסייעת לחברות להגדיל את התפוקה והרווחים שלהן, לחסוך בעלויות חומרי הגלם ולפתור מבעוד מועד בעיות שיבזבזו זמן וכסף".
ואנטי מותקנת כבר בחברות כמו כמו Seagate ו-Flex, לצד עוד חברות מתעשיות הרכב, מזון, הפארמה והאנרגיה. לחברה 25 עובדים.