Torii (צילום: לנס הפקות, יחצ)
מייסדי Torii, מימין: טל ברזניצקי, אורי הרמתי ואורי נתיב | צילום: לנס הפקות, יחצ

אם אתם מרגישים שאתם טובעים בתוכנות ארגוניות אתם כנראה לא טועים: "הרבה פעמים אנחנו רואים בארגון תוספת של 20 תוכנות חדשות בחודש", מסביר אורי נתיב, מייסד וסמנכ"ל המוצר בחברת Torii. הסיבה פשוטה: הענן - הקלות להצטרף לשירות Saas (תוכנה כשירות) בכמה לחיצות כפתור. האתגר הוא שהארגון מהר מאד מאבד שליטה על כל הטוב הזה: "בהתחלה מצטרף עובד אחד, ומאפשרים לו כמובן, כי זה רק 20 דולר בחודש, ופתאום אחרי כמה חודשים מגלים שיש לזה 50 עובדים משתמשים עם חשבון של 1000 דולר בחודש. וארגון ה-IT, שאמור להיות בשליטה, הוא לפעמים האחרון לדעת", מדגים נתיב.

טורי נוסדה בשנת 2017 כ"תוכנה לניהול SaaS", מסביר נתיב, וכעת היא מדווחת על גיוס של 50 מיליון דולר, בהובלת טייגר גלובל. האירוניה היא שגם טורי עצמה נמכרת בתצורת תוכנה כשירות, אבל נניח לזה. טורי אינה נגד תוכנות ענן חלילה, ולא באה להגביל את העובדים: "אנחנו בעד הדמוקרטיזציה בגישה לתוכנות ענן ועברנו גם את הימים שארגונים ניסו לחסום גישה", מבהיר נתיב. "הם הבינו שאו שהעובדים עוקפים את המגבלה או שהם פשוט עוברים לחברה אחרת, איפה ש'נותנים לי להיות פרודוקטיבי'. פה טורי נכנסת לתמונה: בתור התחלה - נותנים לך תמונה מלאה מה קורה בארגון".

אורי נתיב, מייסד: "המטרה הראשונה היא לחסוך כסף, זה נורא ברור. יש תוכנות שקנית ואתה לא משתמש, יש תוכנות כפולות, יש רישיון של מנוצל היטב, או למשל, אפשר להגיד: עבור העובד הזה מספיק הזום החינמי, לא צריך רישיון. השימוש השני בטורי הוא לטובת אבטחת מידע"

איך אתם יודעים בעצם אם עובד הצטרף עכשיו ל-Notion, למשל?
"יש כמה טכנולוגיות", משיב נתיב. "הראשונה היא שאנחנו מתחברים למערכות ההזדהות בארגון. אז אם בעת ההרשמה הלקוח עושה Sign In באמצעות המייל הארגוני שלו, אנחנו יודעים את זה. הדבר השני זה שאנחנו מתחברים למערכת ההוצאות של הארגון, כי בסוף אמורה להיות הוצאה על הדבר הזה. אפשרות שלישית היא תוסף לדפדפן, שנותן אפשרות לראות גם הדברים החינמיים, שהארגון לא משלם עליהם".

תוכנות ארגוניות (צילום: Boitumelo Phetla, unsplash)
"אנחנו בעד הדמוקרטיזציה של הגישה לתוכנות ענן, אבל הארגון צריך תמונה מלאה" | צילום: Boitumelo Phetla, unsplash

כשבסוף המטרה היא לחסוך כסף?
"יש לטורי 3 מטרות עיקריות: הראשונה היא באמת לחסוך כסף, זה נורא ברור. יש תוכנות שקנית ואתה לא משתמש, יש תוכנות כפולות, יש רישיון של מנוצל היטב, או למשל, אפשר להגיד: עבור העובד הזה מספיק הזום החינמי, לא צריך רישיון. השימוש השני בטורי הוא לטובת אבטחת מידע, פרטיות המידע, כל מה שקשור לבקרות חיצוניות וחובות רגולציה. המטרה השלישית זה להקל על אנשי ה-IT לנהל את זה, למשל בעת ההצטרפות או העזיבה של עובד חדש, מנקודה מרכזית אחת".

ה-VC שלא הצליח להיכנס

הגיוס הנוכחי נשען על דיווחי החברה על גידול שנתי של 300% בהיקף המכירות, ומזכירה לקוחות רפרנס כמו Instacart, Fiverr, monday.com, Payoneer, Appsflyer ואחרות.

בהודעת הגיוס נכתב כך: "יכולות הזיהוי והמיפוי של Torii מסוגלת להצליב מספר מקורות מידע בו זמנית. מיפוי התוכנות באמצעות מערכות פיננסים, מערכות משאבי אנוש, כלי הזדהות ארגונים ויכולת זיהוי על הדפדפן, מאפשרת ל- Torii למפות את כל התוכנות בארגון תוך מספר דקות, ובכך להציף תוכנות Shadow-IT וליצור שקיפות מלאה למקבלי ההחלטות". מייסד ומנכ"ל החברה אורי הרמתי הוסיף: "הדרך הישנה של קבלת החלטות לגבי תוכנות ארגוניות באופן מרכזי כבר אינה עובדת כשמדובר בענן. כיום העובדים יכולים בקלות - לנסות, להפעיל, להטמיע ולרכוש - כל תוכנה חדשה בענן".

"היינו בזום עם טייגר גלובל לאורך סוף השבוע וביום שני היינו עם Term sheet ביד. כשהם מדברים איתך הם כבר מוכנים ועשו בדיקות משלהם בערוצים אחוריים. והם בדרך כלל באים עם צ'ק שמן"

ספר קצת על מאחורי הקלעים, איך זה לעבוד מול טייגר?
"פנינו אליהם בתחילת הגיוס, אבל התקדמנו במקביל עם עוד משקיעים והיינו כבר עם Term sheet ביד מקרן אחרת", משחזר נתיב. "ואז באיזה יום חמישי הם התקשרו והם ביקשו להיפגש. אמרנו להם תודה אבל שיש לנו כבר חוזה השקעה ביד. אז הם אמרו: 'חכו, תנו לנו שלושה ימים'. היינו בזומים איתם לאורך הסוף שבוע וביום שני היינו עם Term Sheet ביד מטייגר גלובל. כשהם מדברים איתך הם כבר מוכנים ועשו בדיקות משלהם בערוצים אחוריים", אומר נתיב.

וה-VC ההוא, הצליח להיכנס?
"לא. טייגר בדרך כלל באים עם צ'ק שמן שלא משאיר מקום לעוד משקיעים".

מלבד טייגר גלובל השתתפו בגיוס קרנות שהשקיעו בעבר בטורי כמו וינג ונצ'רס ואנטרי קפיטל. סבב גיוס זה מביא את Torii לסך כולל של 65 מיליון דולר שגייסה עד כה. טורי מעסיקה היום 85 עובדים ובכוונתה להשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את צוותי השיווק והמכירות בארה"ב ואת צוותי פיתוח המוצר בישראל.