ענקית השבבים קוואלקום הודיעה על רכישת Cellwize הישראלית, חברת סטארט אפ ותיקה שנוסדה ב-2012. לא נמסר סכום הרכישה אך הוא מוערך בכ-350 מיליון דולר.
Cellwize מספקת פתרונות לאופטימיזציה של רשתות סלולריות באופן אוטומטי, על מנת לוודא שישנו כיסוי מלא ללקוחות וגלישה מהירה. במאי 2016 החברה רכשה מתחרה ישראלית בשם Crowdx ובנובמבר 2020 גייסה 32 מיליון דולר בסבב B ובהובלת אינטל קפיטל. בנודע לסינרגיה בין שתי החברות, בהודעת הרכישה נכתב כי "טכנולוגיית הדור החמישי של Cellwize תסייע ביכולות אוטומציה וניהול רשת במוצרי התשתית של קוואלקום".
הפתרון של החברה רלוונטי במיוחד לרשתות דור 5 כי יש בהן פי עשרה יותר אנטנות, והרשת מורכבת בהרבה. בין לקוחות Cellwize הענקית הבינלאומית טלפוניקה, ורייזון האמריקאית, רשת בל הקנדית, ובישראל - רשת PHI, הרשת המשותפת של פרטנר ו-HOT מובייל. לחברה כ-150 עובדים. בעבר רכשה סיסקו את אינטוסל הישראלית שהציעה פתרון דומה, אך תוך כמה שנים סיסקו נפטרה מהפעילות במחיר נמוך בהרבה.
MWC is only 4 days away! Ofir Zemer, our CEO, and our management team are waiting for you at our booth (Hall 5 Booth #5B1) Book your meeting today >> https://t.co/jMdUxl7Nrs pic.twitter.com/gjeHuga7eW
— Cellwize (@cellwize) February 25, 2022
בעבר הסביר סמנכ"ל התפעול של החברה, דן וייל, בשיחה עם דה מרקר: "כיום, כשמוקמת תשתית סלולר, מרגע התקנת האתר על גג, יכולים לעבור ארבעה עד עשרה שבועות עד שהאתר פועל, מפני שצריך לבצע את ההגדרות באופן ידני והתהליך כולל נסיעות הלוך ושוב של טכנאי. אנחנו עושים לכל התהליך הזה אוטומציה מלאה".
סך הכל גייסה עד היום Cellwize 56 מיליון דולר. בין היתר השקיעו בה הקרנות ויולה, סמסונג נקסט, DTCP, אינטל קפיטל, קוואלקום ונצ'רס, וינטג' ו-Sonae IM.