מייסדי Big Panda אסף רזניק (מנכ"ל) ואליק איזנברג ( (צילום: ביגפאנדה)
צילום: ביגפאנדה

בתקופה שבה חדי קרן חדשים נולדים כבר בסבב B או C, חברות בנות עשור שמגיעות לאבן הדרך הזו הן סיפור מעניין ומפתיע. הסטארטאפ BigPanda הקימו הוקם על-ידי אסף רזניק (מנכ"ל) ואליק איזנברג (CTO) בשנת 2012, במטרה להקל על צוותי IT בחברות. היום הם מודיעים על גיוס שני סבבים מהירים בזה אחר - D ו-E - בהיקף כולל של 190 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 1.2 מיליארד דולר. את הסבבים הובילו זרוע השקעות הטכנולוגיה של International  Advent ו-Insight Partners, ואליהן הצטרפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, ביניהם Sequoia Battery, Mayfield, Greenfield, Pelion ו-Glynn Capital.

BigPanda פיתחה טכנולוגיה מבוססת AI שמטרתה להקל על ארגונים גדולים לצמצם שיבושים בשירותי ה-IT שלהם. "היום חברת ריטייל כמו Nike מחזיקה סביבת טכנולוגית מסועפת", מסביר אליק איזנברג, "יש להם אפליקציות, אתר, מדיה, סביבת IT דינימית, סביבות לחנויות השונות ולנקודות המכירה ולוגיסטיקה. מסתבר שכמות ההתראות שחברה כזו מקבלת על תקלות אפשריות היא מיליונים ביום, אלפים בדקה. על שרת שנגמר לו האחסון, רשת בחנות שלא עובדת, מיזוג אוויר מושבת וכו'. אין סיכוי שבני אדם יוכלו לפתור את זה כל זה והם נאלצים לחפש אוטומציה". המערכת של BigPanda מזהה את ההתראות הללו, מסווגת אותן לפי חשיבות, מנתבת לאדם הנכון, מריצה פקודות תיקון אוטומטיות ועוד - כל זה באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית.

כמות ההתראות שחברה כזו מקבלת על תקלות אפשריות היא מיליונים ביום, אלפים בדקה. על שרת שנגמר לו האחסון, רשת בחנות שלא עובדת, מיזוג אוויר מושבת


החברה, אומר איזנברג, מובילת שוק בתחום שלה ונבדלת מהמתחרות בעיקר ביכולות הטכנולוגיות המתקדמות שמאפשרות, בין השאר, הטמעה מהירה של המערכת ותוצאות מהירות.

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון שגייסה החברה עד כה ל- 310 מיליון דולר ובעקבותיו יצטרפו לדירקטוריון שלה  אריק נואת' שותף ב-
Advent, כמו גם  סנג'י פונן, לשעבר  chief operating officer  ב-VMware אשר יצטרף כיועץ אסטרטגי.  

הגיוס הקודם שלכם, שהיה צנוע הרבה יותר, התבצע לפני כשנתיים, מה הביא להחלטה לגייס עכשיו שני סבבים רצופים בהיקף כזה?

"לפני שנתיים גייסנו 50 מיליון עם אינסייט ובאוקטובר 21 עשינו גיוס של 70 מיליון שלא הספקנו להכריז עליו לפני שניגשו אלינו עוד קרנות וביקשו להשקיע לפי ווליואציה טובה מאוד. ואמרנו שאם אנחנו יכולים להאיץ את הקצב ולכבוש את השוק מעמדה של הובלה, מתאים לנו לגייס עוד סבב מהיר.

"לא תמיד ידענו מה אנחנו שווים מבחינת תחרותיות בשוק, וככל שהשנים עברו בנינו יותר ביטחון, כאשר קצב הגדילה של השנתיים האחרונות עשה אותנו מאוד רעבים ואנחנו חושבים שאפשר לבנות חברה שמגיעה גם למיליארד דולר הכנסות".

איך זה באמת מרגיש בתור יזם, השנים הראשונות שלכם היו איטיות וקשות יותר לפני הנסיקה הנוכחית.

"בחמש השנים הראשונות היינו במדבר, חיפשנו לקוחות והיינו צריכים לשכנע אותם לקנות. לא הייתה קטגוריה כזו ולא היה למי להשוות. היה קשה ללמד את השוק שזה קיים. היום חברות באות אלינו. הרבה יותר כיף להצליח. לא שאני חושב שמעכשיו יהיה קל, יש הרבה עבודה קשה על פיתוח המוצר ויש הרבה אתגרים אבל יותר כיף כשהשוק רודף אחריך".

היו ספקות בשנים האלה?

"את לא יודעת כמה פעמים. יש את קלישאת הרכבת הרים. יש ימים שאתה קם עם ביטחון עצמי מרוסק ותוהה למה לקחת כסף ממשקיעים או למה גייסתי עובדים שהם חברים שלי. מאוד כיף לגלות שלא חייתי בסרט אלא ראיתי משהו שהשוק היה צריך, פשוט זיהיתי אותו מוקדם".