ReasonAI
הדמית מבנה דיגיטלי של רזונאי. לשדרג את הנדל"ן הפיזי לנכסים דיגיטליים

סטארט אפ המציאות הרבודה רזונאי (Resonai) הודיע כי השלים הרחבה של גיוס ההון בסבב A בסכום של 20 מיליון דולר. סכום זה מצטרף לגיוס ההון בסבב A שנעשה ב-2021, שהיה בהיקף 16 מיליון דולר. עד היום החברה גייסה סכום כולל של 43 מיליון דולר ובנוסף גיוס סקנדרי בסכום שלא נמסר.

חברת רזונאי פיתחה טכנולוגיה ליצירת תאומים דיגיטליים (Digital Twins) של מבנים מסחריים כמו קניונים, בנייני משרדים, בתי חולים או שדות תעופה. התאום הדיגיטלי הוא העתק ויזואלי מדוייק של כל חללי המבנה. יצירת התאום הדיגיטלי נעשית על ידי "מידול" הבניין באמצעות צילום וסריקה של כל החדרים. על בסיס הנתונים מוצעת למנהלי הנדל"ן מערכת מידע לניהול כל פעולות התחזוקה והמסחר, וכן אפליקציות צרכניות שמשפרות את חוויית המבקרים במקום.

"אנחנו הופכים מטר רבוע פיזי למטר רבוע דיגיטלי", אומר המנכ"ל והמייסד אמיל אלון, "אנחנו בונים יכולות מוניטיזציה חדשות על בסיס המטר הרבוע הדיגיטלי. אנחנו נהיה חברת הניהול הדיגיטלי הכי גדולה בעולם כבר ב-2023 ונמיר את המטר הדיגיטלי לכסף". לדבריו כספי הגיוס ישמשו להרחבת החדירה לשווקים בעולם במטרה להגיע ל-100 מיליון מטרים רבועים דיגיטליים מנוהלים בעולמות המסחר ועולמות ניהול הבניינים.

 אמיל אלון, מנכ"ל רזונאי: "לקניוני ענק יש בעיה בניהול הטראפיק ואין להם אנליטיקה על מה אנשים מסתכלים ואיפה הם שוהים. המערכת שלנו עוזרת להם במלחמה מול הקניון באונליין"

אלון אומר כי הטכנולוגיה שפיתחה רזונאי היא מעין מערכת הפעלה לבניינים: היא מכילה את כל המידע הוויזואלי והניהולי על הבניין והיא מאפשרת הפעלת אפליקציות מציאות רבודה מסוגים שונים, שעושות שימוש במידע של המערכת. כך למשל טכנאי שעובד בבניין יכול להסתכל דרך האפליקציה על מזגן, ולראות את כל חיבורי החשמל שלו ומבקר שהגיע לקניות יקבל על מסך המציאות הרבודה מסלול מהחניון ועד לחנות שחיפש שיוביל אותו באמצעות חיצים על המסך ותוך כדי גם יציע לו מבצעי קנייה ומוצרים בחנויות לאורך הדרך.

מנהלי הבניין יכולים להשתמש בתאום הדיגיטלי כדי לבחון אפשרויות ארגון ועיצוב מחדש, ולראות כיצד השינויים צפויים להשפיע בשטח. כמו כן המערכת מספקת להם מידע על תנועת הלקוחות במבנה ואנליטיקה של העדפות המבקרים. "לקניוני ענק יש בעייה בניהול הטראפיק ואין להם אנליטיקה על מה אנשים מסתכלים ואיפה הם שוהים. המערכת שלנו עוזרת להם במלחמה מול הקניון באונליין", אומר אלון.

אמיל אלון, מייסד רסונאי (צילום: Resonai, יחצ)
אמיל אלון. "אנחנו הופכים מטר רבוע פיזי למטר רבוע דיגיטלי" | צילום: Resonai, יחצ

מאחורי אלון היסטוריה של חברות סטארט אפ. ב-2015 הוא מכר את חברת Pebbles שהקים עם נדב גרוסינגר לחברת מטא, אז פייסבוק, ששילבה את הטכנולוגיה במערכת Oculus VR שרכשה לפני כן. החברה פיתחה טכנולוגיית צילום והפעלה ב-VR. חברת הקריפטו Banx One שהקים עם רון פלס ותום ברונפלד נמכרה ב-2020 לרוכש ששמו לא נמסר. חברת Collarity שהיה בין מייסדיה ב-2005 ניסתה להתחרות בחיפוש גוגל אך נסגרה ללא הצלחה ב-2010.

משדרגים את חווית הניהול בנכסים דיגיטליים 

חברת רזונאי קמה ב-2014 ובחמש השנים הראשונות עסקה במו"פ מתחת לרדאר, כדי לפתח יכולות דיפ טק ומספר פטנטים רשומים. בדרך הספיקה לעשות פיבוט מעולמות ההדפסה התלת ממדית לעולמות הנדל"ן. בשנה שעברה ערכה גיוס בסבב A בהיקף 16 מיליון דולר מקרנות כמו Redds capital ו-Centillion וממשקיעים פרטיים. הגיוס הנוכחי נראה שונה, גם בגלל שהוא מוגדר הרחבה (מה שאומר גיוס flat ללא שינוי בוולואציה) וגם בגלל שפרופיל המשקיעים הפעם מתאפיין בגופי מסחר ומוסדיים: מיטב דש שהובילה את הגיוס, רבוע כחול ואירני ונצ'רס (שבבעלותה פקטורי 54).

מסביר אלון: "ההרחבה נועדה להכין את החברה לגיוס מאוד גדול ומשמעותי מקרנות בארה"ב. כיום הקרנות עברו מהסתכלות על צמיחה ופייפליין להסתכלות על יוניט אקונומי ו-ARR ולפיה נמדדת הוולואציה. במצב הזה היינו צריכים לעשות התאמה מהירה ולגייס מספיק כסף כדי לבנות את ה-ARR עכשיו, וזה כדי כדי לעשות גיוסים בשווי אדיר בהמשך. ולכן היתה חשיבות לגייס משקיעים אסטרטגיים, שיכולים גם לתת ערך בצד של הנדל"ן המנוהל".

אלון: "היינו צריכים לעשות התאמה מהירה ולגייס מספיק כסף כדי לבנות את ה-ARR עכשיו, וזה כדי כדי לעשות גיוסים בשווי אדיר בהמשך. ולכן היתה חשיבות לגייס משקיעים אסטרטגיים, שיכולים גם לתת ערך בצד של הנדל"ן המנוהל"

החברה מדווחת על שותפויות עם מספר חברות נדל"ן ובנייה ברחבי העולם, בהן: Kajima Construction Takenaka Construction ו-Goldbeck Construction, כמו גם חברות תחבורה כמו JR Tokai. כמו כן יש לחברה שיתופי פעולה עם חברות בתחומי המסחר, בהן אחד ממפעילי הקניונים הסיטונאים הגדולים בעולם.

החברה מתכוונת להשתמש בהון שגוייס כדי להרחיב את מכירות פלטפורמת המציאות הרבודה בשווקים בארה"ב, אסיה ואירופה, ולהמשיך בפיתוח פלטפורמת הליבה של החברה Vera , כולל בניית "מטראז' דיגיטלי" כהכנה לעתיד של מציאות משולבת באמצעות תאומים דיגיטליים (Digital Twins) של מבנים מסחריים.

אמיר רוזן, מנכ"ל אירני ונצ'רס, אומר שהטכנולוגיה של רזונאי מאפשרת למפעילי נדל"ן מסחרי למשוך לקוחות חדשים, לנצל יכולות ניטור וניתוח נתונים וליצור אפיקי הכנסה חדשים: "התרשמנו מהפוטנציאל של רזונאי להמציא מחדש הן את חווית המבקר והן את ניהול התפעול במגוון רחב של חללים מסחריים".