כמעט כל פתרונות הסייבר שאתם שומעים עליהם נבנו עבור תאגידים גדולים, אבל מה לגבי עסקים קטנים? זו בדיוק השאלה שהטרידה את מייסדי קורו (Coro), חברת סייבר שמודיעה כעת על סבב גיוס C גדול של 80 מיליון דולר.
"עולם הסייבר נבנה כאסופה של פתרונות נקודתיים – כל ארגון רוכש מספר רב של פתרונות כאלו, על זה מפעיל מערכות אינטגרציה ועוד צבא של אנשים שמתפעלים את הכל", מסביר גיא מושקוביץ, מייסד ומנכ"ל קורו. זו כמובן שיטה שמתאימה לארגונים גדולים. "איך אמר לי פעם מנהל אבטחת מידע בבנק: 'אין לי בעיית סייבר, יש לי בעיית דמיון - אני יכול לקנות כל מה שאני מדמיין'", מספר מושקוביץ. "אבל מה עושה רשת מסעדות עם 500 איש או חברת הסעות עם 1,000 איש? הם לא מוגנים, ו-70% מהמתקפות קורות דווקא בשוק הזה".
ההשלכות רחבות יותר מהגנת סייבר בלבד, טוען מושקוביץ: "רק הארגונים הגדולים יכולים לקנות את כל מערכות האבטחה ולרכוש ביטוח סייבר ולכן רק הם יכולים להתמודד במכרזים ממשלתיים, כי זה תנאי סף בהרבה מכרזים".
גיא מושקוביץ, מנכ"ל קורו: "לקחנו את ארכיטקטורת הסייבר שנהוגה עשרות שנים וזרקנו אותה לפח. בנינו מערכת שהיא קלה להתקנה – שתי דקות עבור מנהל ה-IT. קלה לתפעול, אוטונומית, ומבוססת על מנוע אחד שתפקידו לתת פתרון שלם"
קורו מכוונת למה שמכונה מיד-מרקט, חברות שמתחילות ב-100 איש ויכולות להגיע גם ל-3,000 מושבים. היא בנתה מערכת שאפתנית שרוצה להיות שער בדיקה אחד לכל (או רוב) המערכות של העסק הקטן: הגנה על תחנות הקצה – מחשבים ומכשירי מובייל, הגנה על האימייל, הגנה על תוכנות הענן הפופולריות כמו אופיס-365, סיילספורס וכדומה, והגנה מפני דלף מידע והפרות של חוקי פרטיות ורגולציה.
"לקחנו את ארכיטקטורת הסייבר שנהוגה עשרות שנים וזרקנו אותה לפח. בנינו מערכת שהיא קלה להתקנה, שתי דקות עבור מנהל ה-IT, קלה לתפעול, אוטונומית, ומבוססת על מנוע אחד שתפקידו לתת פתרון שלם", מסביר מושקוביץ. "נוסף על כך, לקורו יש הסכמים עם חברות ביטוח סייבר מובילות כמו Slice ו-Coalition, מה שמאפשר לחברות בינוניות וקטנות לקבל ביטוח מוזל אם הן מתקינות קורו".
תמחור פשוט, הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה
קורו נוסדה כבר ב-2014 תחת השם קורו-נט, ובתחילת דרכה פיתחה פתרון הגנה למובייל, אך במהרה שינתה שוק יעד. לחברה ארבעה מייסדים: מושקוביץ עצמו, פרופ' כרמל דומשלק, דורון מילכטייך ודרור ליבר.
כיאה לחברה שמשווקת עבור עסקים קטנים, קורו מציגה תמחור פשוט באתר שלה, המבוסס על עלות לתחנה בחודש. בהודעת הגיוס מוסבר: "קורו פיתחה פתרון SaaS מבוסס בינה מלאכותית שכולל את כל האבטחה הדרושה לעסק כדי להגן על המשתמשים, המכשירים, יישומי הדוא"ל והענן של עסקים קטנים ובינוניים מפני האיומים השונים. הפתרון של קורו מפחית ב-98% את עומס עבודת האבטחה מאנשי ה-IT, ומגן על כל הארגון, בעלות חודשית אטרקטיבית של 7 דולר בלבד לכל משתמש, מה שהופך את אבטחת הסייבר שעד כה היתה זמינה לארגונים גדולים בלבד לזמינה ונגישה לכל עסק, בכל מקום ובכל זמן".
מושקוביץ מוסר כי נכון לעכשיו לחברה אלפי לקוחות וסך הכל של 2 מיליון משתמשים מוגנים, והכנסות של "עשרות מיליוני דולרים בשנה. אנחנו גדלים ב-300% כל שנה בשלוש השנים האחרונות".
הגיוס הובל על ידי Balderton Capital, קרן הון סיכון אירופית שמנהלת 4.5 מיליארד דולר. השתתפה בסבב גם קרן JVP, המשקיעה הראשונה בחברה. לאורך השנים השקיעו בקורו קרן MizMaa, סאונד ונצ'רס ואשטון קוצ'ר. כל כספי הגיוס נכנסים לקופת החברה. קודם לגיוס הזה החברה גייסה 35 מיליון דולר.
מושקוביץ: "אני לא חושב שזה סביר שאם אתה רוצה לנהל קריירה בהייטק אתה חייב לגור במרכז. הלכנו לקצוות אנחנו מוצאים שם אנשים מעולים. אנחנו מאפשרים לעובדים לגור איפה שהם רוצים, עם משכורות של תל אביב וטכנולוגיות של תל אביב"
לקורו 150 עובדים בשישה סניפים: באר שבע, תל אביב, ירושלים, חיפה, שיקגו וניו יורק. "אני לא חושב שזה סביר ברמת המדינה שאם אתה רוצה לנהל קריירה בהייטק אתה חייב לגור במרכז", אומר מושקוביץ. "לכן הלכנו לקצוות, ואנחנו מוצאים שם אנשים מעולים. אנחנו מאפשרים לעובדים לגור איפה שהם רוצים מבחינה קהילתית, עם משכורות של תל אביב וטכנולוגיות של תל אביב. אולי מהסיבה הזו איבדנו פחות מאחוז מהעובדים שלנו מיום ההקמה". הוא מוסיף כי החברה רוצה להגדיל את כוח האדם פי שלוש כעת.