אקזיט לסטארט אפ הישראלי Testim שפיתח פלטפורמה לאוטומציה של תהליכי QA. החברה הודיעה היום (ד׳) על רכישה על ידי חברת טריסנטיס (Tricentis) המתמחה בבדיקות תוכנה מתמשכות של ארגונים, בעסקה של קצת מעל ל-150 מיליון דולר.
טסטים הוקמה ב-2014 על ידי אורן רובין, שמכהן מאז כמנכ”ל החברה, היא מעסיקה 60 עובדים (35 מתוכם בתל אביב) וגייסה עד היום 18 מיליון דולרים מ-Lightspeed, SignalFire, Meron ספיידר קפיטל, NHN ventures.
הטכנולוגיה של החברה, מספר רובין ל-tech12, נולדה מתוך תסכול אישי, "כמו ב-99% מהסטארט אפים שקמים", מחייך רובין. "עבדתי בחברה שעושה בדיקות וריפיקציה לחומרה, ועברתי לוויקס שבדיוק עשו מעבר מפלאש ל-html - ואז הכל היה ידני. בתור מי שהגיע מחברה שכבר עושה הכל בתהליכים אוטומטיים, זה נשמע לי נורא מוזר. אז בדקתי מה הטכנולוגיות בתחום ובשוק ונדהמתי לגלות ששוק התוכנה מפגר אחרי שוק החומרה בתחום הזה. היה לי חבר שבדיוק פתח סטארט אפ בעולם בדיקות התוכנה, וכמה שהיה מדהים בוויקס - עברתי אליו לשנתיים. תוך כדי, זיהיתי עוד חלקים שממש רציתי לעבוד עליהם, אבל אי אפשר לעשות 17 דברים בחברה אחת".
רובין עבר להקים את טסטים, שפיתחה טכנולוגיה שמחליפה את הליך הבדיקות הידני והמעיק במערכת אוטמציה מבוססת AI. המערכת מוצעת לחברת כשירות ענן, וחוסכת זמן ומשאבים. בשנתיים הראשונות החברה פעלה במודל של בוטסטרפ, אחרי שרובין קיבל החלטה לא קלה: "שמתי על טסטים את כל הכסף שעשיתי בוויקס. הייתה התלבטות אם ללכת לבנות בית או לשים הכל על טסטים, מסתבר שקיבלתי את ההחלטה הנכונה".
גייסתם 18 מיליון דולר. זה סכום מאוד צנוע, בטח יחסית למה שקורה היום בשוק.
"נכון. אני רואה חברות מקבילות לטסטים שקמו בארה״ב וגייסו הרבה יותר. אבל אני חושב שיש משהו בישראלים שיודעים לעבוד בצורה נכונה יותר מבחינת ARR. גייסנו חצי מהמתחרים והצלחנו כפול, וזה לא שהמחירים של מהנדסים בארץ זולים יותר".
"קיבלנו עוד הצעות להשקעה, אבל המחשבה שלנו שונה - לא רק לא לגייס אלא להיות זהיר גם בגיוס", אומרת רונית בלסון, ה-COO בחברה.
למה הכוונה?
"תגייס מה שהגיוני מבחינתך ואתה יודע מה לעשות עם הכסף. יש המון חברות היום שמגייסות מאות מיליונים, אבל כל גיוס הוא דילול וצריך לחשוב מה אתה יכול לעשות עם הכסף, ואם הוא יביא אותך לנקודת הבאה של הווליואציה שאתה רוצה להיות בה. לא רק להצעות גיוס אמרנו 'לא', גם להצעות רכישה לאורך הדרך".
ולמה עכשיו אמרתם כן?
"היו שלוש סיבות. אחת זה שהם באו עם הצעה טובה מאוד מבחינתנו, וחשבנו שכולם ייצאו מרוצים, גם העובדים וגם המשקיעים. שנית, החברה שאליה אנחנו מצטרפים היא חברה פרטית גדולה, והיא יוניקורן אמיתי - עם הרבה מכירות ומעל אלף איש; היא חברה של אינסייט שבעתיד הלא רחוק תצא להנפקה. אז יש לנו הזדמנות לעשות שני אקזיטים. והם לוקחים את כל העובדים של טסטים איתם. ולבסוף, תמיד רצינו לקחת את טסטים להנפקה אבל הרכישה הזו נותנת לנו אקסלרציה לתהליך הזה. וגם, כסף בצד - יש לנו חזון לחברה שאורן יצר והחיבור מאוד מאפשר לנו לעשות אקסלרציה גם לחזון הזה, כשאנחנו מקבלים משאבים עבורו".
רונית בלסון, COO: "החברה שאליה אנחנו מצטרפים היא חברה פרטית גדולה, והיא יוניקורן אמיתי - עם הרבה מכירות ומעל אלף איש; היא חברה של אינסייט שבעתיד הלא רחוק תצא להנפקה. אז יש לנו הזדמנות לעשות שני אקזיטים"
עם הרכישה, המוצר של החברה הישראלית ירחיב את היצע שירותי הענן של טריסנטיס. לטריסנטיס, שהקומה באוסטריה והיום פועלת בעיקר מארה״ב, יש למעלה מ-2,100 לקוחות וביניהם המותגים המובילים בעולם כמו McKesson, Accenture, Nationwide Insurance, Allianz ו-Vodafone.
הכוונה, מספר רובין, היא להרחיב את הפעילות בישראל: ״כבר פתחנו 20 משרות חדשות רק החודש״.