קלאודינרי (Cloudinary) הישראלית, שעוסקת בניהול ספריות מדיה של אתרים וגופי תוכן, פיטרה כ-40 מעובדיה, שהם 8% מכלל העובדים, כך נודע ל-tech12.
קלאודינרי פועלת במודל bootstrap מיום הקמתה ב-2012 ומממנת את עצמה מהכנסותיה ללא גיוס הון חיצוני. למעשה, היא קיבלה שווי חיצוני-פומבי רק בפברואר השנה כשביצעה השקעת סקנדרי של 100 מיליון דולר מקרן בלקסטון. אז גם נחשף ששווייה עומד על 2 מיליארד דולר. החברה גם עברה את רף ה-100 מיליון דולר הכנסות והיא מה שמכונה "קנטאור".
בחברה אישרו את הפיטורים ומסרו בתגובה כי ״בעקבות הצמיחה המהירה של קלאודינרי בשנים האחרונות, ביצענו לאחרונה תהליך של דיוק המבנה ואופן העבודה בחברה המתמקד ביצירת ערך מקסימלי עבור הלקוחות. כתוצאה מהתהליך, השלמנו בימים האחרונים פרידה מכ-40 מהעובדים שלנו, שהם 8% מכלל החברה ברחבי העולם: ארה״ב, אנגליה, פולין וישראל. תהליך פרידה זה מגיע אחרי גידול של יותר מ-30% בכוח האדם של קלאודינרי בחצי השנה הראשונה של 2022, ולאחר צמיחה מהירה ב-2021 שבה קלאודינרי רכשה לראשונה חברה, השיקה מוצרים חדשים וקצב ההכנסות השנתי עבר את המאה מיליון דולר.
"מיומה הראשון ועד היום קלאודינרי מתנהלת במודל bootstrapped, כלומר ממשיכה לשמור על העצמאות הכלכלית שלה המבוססת על הכנסותיה בלבד ללא גיוס הון חיצוני. פרידה מאנשים היא מאוד לא פשוטה, לפני הכל למי שנפרדים ממנו. מדובר באנשים טובים ומוכשרים. כדי לנסות ולהקל קצת על האנשים שנפרדנו מהם, יצרנו מעטפת הכוללת תוספת תשלום מעבר לתקופת ההודעה המוקדמת, עזרה שלנו בחיפוש המשרה הבאה שלהם ותמיכה בייעוץ קריירה אישי".
קלאודינרי: "השלמנו בימים האחרונים פרידה מכ-40 מהעובדים שלנו שזה 8% מכלל החברה ברחבי העולם. תהליך הפרידה מגיע אחרי גידול של יותר מ-30% בכוח האדם של קלאודינרי בחצי השנה הראשונה של 2022"
קלאודינרי הוקמה ב-2012 על ידי טל לב-עמי, איתי לחן ונדב סופרמן, שקודם לכן החזיקו בבית תוכנה, דבר שאיפשר להם לממן את פעילות החברה בראשית דרכה. היא עוסקת כאמור בניהול ספריית המדיה של אתרים וגופי תוכן: תמונות וסרטונים, כולל יכולות עריכה, התאמת מדיה, אופטימיזציה ואינטגרציות. יש לה כ-9,000 לקוחות כולל דיסני, וירג'ין מדיה, סוני, Etsy ועוד.