עולם העבודה כפי שאנחנו מכירים אותו מאורגן סביב מחשב שולחני, ואימייל. אבל האמת שזה לא מייצג את רוב העובדים בעולם, רחוק מזה. "אנחנו פונים ל-70-80% מהעובדים בעולם שלא ניגשים למחשב ואין להם אימייל של התאגיד, אתה יכול לחשוב על עובדי פוקס או טכנאי יס או נהגי דן או חברות שמירה. זה נקרא Non Desk Employees, עובדי צווארון כחול או לאו טק", מסביר מייסד שותף ומנכ"ל חברת קונקטים (Connecteam) אמיר נחמיה.
הפתרון של החברה הוא אפליקציה שמכילה בתוכה: שעון נוכחות, צ'אט ארגוני (דמוי סלאק), פורטל הודעות ארגוני, מערכת ניהול משימות, והכל 100% מהמובייל. החברה מגדירה את המוצר בתור: "פלטפורמה פנים ארגונית לניהול ותפעול עובדים עבור חברות שעובדים לא נגישים למייל ארגוני". כפלטפורמה קונקטים מנגישה גם שירותי צד ג' ביישום, אבל שוב, בתנאי שהכל קורה מהנייד ולא צריך לתת אימייל בשום שלב.
"אנחנו עומדים על 20 אלף לקוחות וקצב מצטרפים של כ-1000 לקוחות בחודש, כך שהמוצר הוא No Touch ומאפשר הצטרפות עצמאית בלי אינטראקציה איתנו. יש לנו חברות של 5 עובדים וחברות של 20 אלף"
קונקטים הוקמה לפני 6 שנים, לפני 3 שנים עשיתה פיווט והיום המוצר שלה פונה לקהל הזה. היא אחת מחברות ההזנק הצומחות בישראל. "אנחנו עומדים על 20 אלף לקוחות וקצב מצטרפים של כ-1000 לקוחות בחודש, כך שהמוצר הוא No Touch ומאפשר הצטרפות עצמאית בלי אינטראקציה איתנו. יש לנו חברות של 5 עובדים וחברות של 20 אלף", מספר נחמיה. ביניהן, גם כ-160 חברות ישראליות, כמו תנובה, סודה סטרים ומקורות.
"היה לנו מזל", משחזר נחמיה, "הרבה דברים הסתדרו בשוק שהם לא קשורים אלינו. הראשון, זה שטלפונים חכמים נהיו נגישים לכל אחד. השני, שבארה"ב, חבילות הסלולר נהיו זולות, וזה קרה רק לאחרונה. הדבר השלישי הוא הדור הצעיר של העובדים שנכנס לשוק העבודה, ויודע כבר לתקשר עם אובר ועם הבנק דרך המובייל".
כעת, החברה מכריזה על "מגה-גיוס" של 120 מיליון דולר ו-40 מיליון דולר נוספים לסקנדרי, בסבב C, אחרי שרק לפני עשרה חודשים גייסה החברה 37 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילו הקרנות אינסייט פרטנרס וסטרייפס, אליהן הצטרפו גם טייגר גלובל, קומרה ו- O.G. Tech, שזו לה השקעת המשך. בגיוס, כל ההון נכנס לקופת החברה והשווי שנקבע לה מוערך בכ-800 מיליון דולר.
הרגע גייסתם כסף, אתם תזרימיים, למה לגייס?
"תחשוב על ההזדמנות: חברת התוכנה הגדולה בעולם היא מיקרוסופט, והיא מוכרת רק ל-30% מהשוק", משיב נחמיה, "מי שיצליח להגיע ולספק פתרון ליתר השוק יכול לייצר חברה בסדר גודל שונה. ובשביל זה צריך להיות קרוב ללקוחות, ולהשקיע בלוקליזציה ובמרקטינג - הגיוס יסייע לנו לעבור לשלב הבא".
קונקטים מונה היום 170 עובדים ומתכוונת לגדול משמעותית בכוח האדם עקב הגיוס. היא אחת מכמה חברות בודדות שמתמודדות עם אתגר גיוס העובדים על ידי מסלולי הכשרה מקוצרים שהם עורכת לעובדים בלי ניסיון: "אנחנו לוקחים חבר'ה עם פוטנציאל אבל לא בהכרח ניסיון, יוצרים להם הכשרה מקצועית מרוכזת של מספר חודשים אחרי תהליך סינון אגרסיבי. אחרי חמישה-שישה מחזורים אני יכול להגיד שזו הצלחה וכמעט כולם נשארים בחברה", מסכם נחמיה.
ג׳ף הורינג, שותף ומייסד Insight Partners: עם מוצר יוצא מהכלל ומנהיגות חזקה, לקונקטים יש דריסת רגל בלמעלה מ-80 מדינות ומשרתת מעל 500 אלף עובדים ברחבי העולם והיא ממשיכה לצמוח ולהוביל את השוק. אני סמוך ובטוח שקונקטים תעצב את עתיד העבודה של עובדים שאינם במשרד ואנחנו שמחים על ההישג ומברכים על השותפות שלנו".