צוות ask-ai (צילום: ASK AI, יחצ)
צוות ask-ai. "אנחנו רוצים להנגיש את כל המידע בשורת חיפוש אחת כמו בכרום" | צילום: ASK AI, יחצ

כמה פעמים נשאלות אותן שאלות בפלטפורמות התקשורת של החברה? שאלות לגבי שירות לקוחות, פיתוח מוצרים ושאלות של עובדים למחלקת HR. השאלות חוזרות על עצמן, נשאלות על ידי עובדים ותיקים וחדשים, מפוזרות בפלטפורמות השונות, בסלאק, במאנדיי, במיילים, בוואטסאפ ועוד. לפעמים יש מי שמשיב עליהן בצורה מיידית, לפעמים אין, לפעמים כמה עובדים משיבים בו זמנית ובכל מקרה כל שאלה כזו צורכת תשומת לב והתייחסות של כמה עובדים - וגם מי ששאל את השאלה, לפעמים צריך להמתין עד שהוא מקבל מענה.

סטארט אפ ask-ai קם כדי לענות על הצורך הזה. "בתוך ארגון יש הרבה מאוד מקורות מידע, מסמכים, סיילספורס, סלאק ועוד. אנחנו מנסים לארגן את כל המידע הזה ולהנגיש אותו בצורה מאוד פשוטה בשורת חיפוש, שנראית כמו אקסטנשן של כרום", מסביר אלון טלמור.

בשלב הזה המיקוד של ask-ai הוא בצוותי ה-CX מהסיבה שהם נדרשים לתת מענה מהיר ומדויק ללקוחות החברה. "הקושי של אנשי התמיכה והשירות זה לעבוד על כל מקורות המידע של הארגון ולמצוא תשובות מדויקות. היום הם עוברים על כל הטיקטים בצורה ידנית ומנסים להבין את הבעיות".

אלון טלמור, מייסד ומנכ"ל ב-ask-ai: "הקושי של אנשי התמיכה והשירות זה לעבוד על כל מקורות המידע של הארגון ולמצוא תשובות מדויקות. היום הם עוברים על כל הטיקטים בצורה ידנית ומנסים להבין את הבעיות"

"אנחנו עושים את זה בצורה אוטומטית וה-AI יודע לעשות אגרגציה לבעיות שחוזרות על עצמן. לפעמים השאלות שמגיעות הן ארוכות, כתובות בצורות שונות ואנו יודעים לתמצת את מהות השאלה לשורה אחת. באופן דומה גם התשובה שיכולה להגיע מהרבה מאוד מקורות מידע בארגון מתומצתת לשורת חיפוש אחת כמו google answers", מסביר אלון טלמור, מייסד ומנכ"ל. הפיצ'ר של google answers נותן מענה לשאלות כבר בדף החיפוש וחוסך מהגולש להיכנס ללינק, לדוגמא: מכניסים את מילת החיפוש 'פסח תאריך' - והתאריך כבר יופיע בעמוד החיפוש.

עתה מודיעה החברה על גיוס של 9 מיליון דולר בסבב סיד שהובל על ידי הקרנות ורטקס ו- State of Mind Ventures, בהשתתפות קרנות ושורה של משקיעים פרטיים, ביניהם: Guidestar ventures של ברק גולדשטיין ויקיר דניאל, קרן גפן קפיטל, קרן AGP, קרן GTMFund, קרן Web Summit ,Interplay, רן שריג ואפי כהן (מייסדי דאטורמה), גיא ציפורי ואור הילש (מייסדי Skyline.ai), קרן Firsthand של סיימון צ׳ן, עמרי ברזילאי מ- Peak State Ventures, מיכאל מטיאס ומשקיעים נוספים.

חוסכים זמן יקר בתיעוד מידע

טלמור הקים את הסטארט אפ ב-2021, אחרי שסיים לכתוב את הדוקטורט שלו בתחום ניתוח השפה הטבעית (NLP) באוניברסיטת תל אביב עם התמקדות בשאלות ותשובות (question answering). לפני כן הוא הקים את הסטארט אפ BlueTail שנמכר לסיילספורס ובהמשך הפך למדען הנתונים הראשי בחברה.

"מלכתחילה התחלתי את הדוקטורט כדי להביא טכנולוגיה שתעשה דיסראפשן בארגונים. רציתי לחפש בעיות שאפשר לפתור אותם בדרך חדשה. במשך חצי שנה דיברתי עם מנכ"לים של חברות ומנהלי תמיכה של ארבעים חברות כדי להבין את הכאב הכי גדול שלהם ומשם יצא הרעיון. השימוש בניתוח שפה הוא מאוד חשוב כי לפעמים שאלה נשאלת בכל מיני צורות עם שימוש במגוון מילים, וה-AI מזהה שמדובר באותה בעיה", הוא מספר.

טלמור: "שאלות שחוזרות על עצמן הן בזבוז זמן, וגם התיעוד של כל המידע הוא בזבוז זמן. אם נשאלה שאלה, בסלאק למשל, ומישהו ענה עליה, אז מבחינתנו יש לה כבר תיעוד ואנחנו יכולים לשלוף את התשובה"

החיפוש אחרי שאלות שחוזרות ונשנות יוצרות שכבה מוצרית נוספת של בניית הידע הארגוני. הלקוחות מקבלים תרשים, שנראה כמו פסיפס של פתקים, שגודל הפתק מעיד על מספר הפעמים שהשאלה נשאלת והצבע שלו מעיד על איכות התשובה שיש לשאלה בתוך הארגון. כך הארגון יודע איזה מידע חסר בארגון ועד כמה הוא נדרש.

"שאלות שחוזרות על עצמן הן בזבוז זמן, וגם התיעוד של כל המידע הוא בזבוז זמן. אם נשאלה שאלה, בסלאק למשל, ומישהו ענה עליה, אז מבחינתנו יש לה כבר תיעוד ואנחנו יכולים לשלוף את התשובה. אין צורך שמישהו יעתיק את השאלה למסמך ויתעד אותה", הוא מוסיף.

המכירות הראשונות של המוצר התחילו באמצע השנה ומאז היא הגיע לעשרה לקוחות משלמים ודיזיין פרטנרס ביניהם: יוטפו, ארמיס ו-OwnBackup. התשלום לפי מודל Saas, לפי כמות המשת ההתקשות של המוצר בארגון.