ארבל זינגר וערן יעקובוביץ' (צילום: עומר הכהן, יח"צ)
ארבל זינגר וערן יעקובוביץ', מפעילי קהילת הפייסבוק צרות בהייטק | צילום: עומר הכהן, יח"צ

תפקיד: מפעילי קהילת הפייסבוק והפודקאסט צרות בהייטק
תפקידים נוספים: זינגר הוא Senior Director of Product ב-Melio, יעקובוביץ' הוא CMO ב-AI21Labs
שנת לידה: שניהם ילידי 1986

עם יותר מ-150 אלף חברות וחברים שמייצרים וצורכים תוכן באופן יומיומי, צרות בהייטק היא כיום קהילת הפייסבוק הגדולה ביותר של תעשיית ההייטק בישראל.

מייסדי צרות בהייטק ארבל זינגר וערן יעקובוביץ', שניהם ילידי 1986, הם חברי ילדות שגדלו במקור בצפת. זינגר עשה את מסלול ההייטק הקלאסי שכלל שירות ביחידת 8200, תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב ועבודה בגוגל, מיקרוסופט ובהמשך בסטארט אפים. יעקובוביץ' עשה מסלול קצת אחר: עבד בסוכנות פרסום, השלים תואר בפילוסופיה, תקשורת ועיתונות באוניברסיטה העברית - ואז הצטרף ללייטריקס (Lightricks) הירושלמית כאחד העובדים הראשונים ובהמשך היה ל-VP מרקטינג בחברה; כיום הוא מנהל המרקטינג של AI21 Labs. ב-2015 השניים חברו להקמת קבוצת הפייסבוק צרות בהייטק.

קהילת צרות בהייטק החלה כמקום שבו עובדות ועובדי התעשייה צוחקים על הקשיים שלהם כביכול ("קיבלתי אייפון חדש, אבל רק 16 ג'יגה", "יש 10 טעמי גלידה במקפיא אבל אין אופציה טבעונית") אך הפכה לפלטפורמה שבה הם מדברים על מה שמעסיק אותם, כולל תנאי עבודה, מחאה ואפילו תנאי השכר המקובלים בענף. בנוסף, לפני כשנה השיקו זינגר ויעקובוביץ' פודקאסט לצרות בהייטק, שבו הם צוללים להבין מה עושים תפקידים שונים בהייטק ואיך חברות שונות מתנהלות.

ועדיין, ליבת הקהילה היא קבוצת הפייסבוק, שבה נידונות סוגיות כמו ראיונות עבודה, מניות ואופציות, מו"מ, איזון בית-עבודה וכמובן הומור על הייטקיסטים. בתקופה סוערת בענף כמו זו הנוכחית, החשיבות של קהילות כמו צרות בהייטק עולה עוד יותר.

 

<< חזרה ל-techlist המלא | למשפיעים הנוספים בתחום >>