נטפליקס נחלשת (צילום: שאטרסטוק)
השנה החולפת היתה טובה פחות מ-2020 לענקית הסטרימינג | צילום: שאטרסטוק

התפרצות הקורונה והסגרים שהגיעו בעקבותיה דחפו את ענקית הסטרימינג נטפליקס (NFLX) לשנה מוצלחת ועלייה של כ-67% במחיר המניה. אלא שזו היתה 2020, ועכשיו אנחנו בסוף 2021. הדומיננטיות של נטפליקס בשוק הסטרימינג עדיין איתן, במיוחד בארה"ב, שם יש לה בערך פי 2 מנויים מדיסני+ המתחרה והרווח הממוצע שלה ללקוח (ARPU) גבוה ביותר מפי 3 לכל מנוי: 14.6 דולר ממנוי לנטפליקס מול 4.12 דולר למנוי בדיסני+.

אלא שדיסני, עם מערכת השיווק המשומנת שלה, מצמצמת פערים. באוגוסט האחרון דיסני גייסה למעלה מ-12 מיליון מנויים בהודו לבדה, בעוד נטפליקס הצליחה לגייס רק מיליון מנויים חדשים בעולם כולו. הדשדוש בשוק ההודי העצום דחף את החברה של ריד הייסטינגס להוריד מחירים בתת היבשת, אך ביתר העולם, כולל כאן בישראל, המחירים עולים - מה שמגביר את התהייה על העלייה בשיעורי נטישת המנויים מנטפליקס ויכולת השירות להישאר אטרקטיבי.

בחודשיים האחרונים מניית נטפליקס ירדה משמעותית ונכנסה למעשה לטריטוריה דובית: נפילה של יותר מ-20% בחודשיים. בשיאה בנובמבר האחרון נסחרה נטפליקס במחיר של 700 דולר למניה. אלא שמאז ועד אתמול ירד המניה ב-24% והיא כבר נסחרת בפחות מ-526 דולר למניה.

לשינוי הזה יש מספר גורמים ולא כולם קשורים בהכרח לנטפליקס עצמה. לפי מחקר של חברת הייעוץ סאנדייל,40% מהמניות הנסחרות בנאסד"ק איבדו לפחות מחצית משוויין בשנה האחרונה. נטפליקס נחשבת לאחת ממניות הצמיחה המשמעותיות בוול סטריט ולאחת ממניות ה-FAANG – פייסבוק, אפל, אמזון , נטפליקס וגוגל – שיחד עם מיקרוסופט אחראיות על מרבית העליות בשווקים מאז שנת 2010. אלא שכמו חלק לא מבוטל מהשוק, גם נטפליקס חווה דפלציה וירידה בשווי בעקבות החששות מהעלאת הריבית.

נטפליקס גייסה פחות מנויים חדשים משציפתה

"מאז נובמבר האחרון חלה ירידה באנגייג'מנט (פעילות המשתמשים - א"ל) בשירות, קצב הצטרפות המנויים החדשים נמוך מהמצופה והצמיחה פחות רווחית בשווקים הגלובליים", הצביע האנליסט סקוט דביט מבנק סטייפל על שלוש סיבות שלהערכתו מכבידות מניית נטפליקס. לדבריו, גורמים אלו "פגעו בציפיות והפעילו לחץ על המניה".

ואכן לפי נתוני האנגייג'מנט של חברת Apptopia, מספר המנויים החדשים שהוסיפה נטפליקס נמוך בהרבה מהתחזיות. לפי Apptopia, נכון לסוף 2021 היו לנטפליקס 217.6 מיליון משתמשים חודשיים פעילים (MAU), וברבעון האחרון של השנה היא הוסיפה 6.3 מיליון משתמשים - מספר הנמוך ב-2.2 מיליון מתחזיות החברה שעמדו על הוספת 8.5 מיליון MAU חדשים בתקופה זו.

מייסד ומנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס (צילום: catwalker, שאטרסטוק)
מייסד ומנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס. הרווח למניה עדיין צפוי לזנק ב-72% | צילום: catwalker, שאטרסטוק

לפי קונצנזוס מקרב 36 אנליסטים בוול סטריט, עבור הרבעון האחרון מניית נטפליקס צפויה להניב רווח (EPS) של 82 סנט, מתוך טווח אומדנים שנע בין 59 סנט ל-1.2 דולר למניה. הקונצנזוס עצמו משקף ירידה של 33.3% ביחס לתוצאות החברה בתקופה המקבילה ב-2020. עם זאת, האנליסטים חוזים כי ה-EPS השנתי יהיה 10.74 דולר, המשקפים עלייה של יותר מ-72% ביחס ל-EPS השנתי של 2020, שעמד על קצת יותר מ-6 דולר.

האנליסטים חוזים שהחברה תסכם את הרבעון האחרון של 2021 עם הכנסות של 7.72 מיליארד דולר ואת השנה כולה עם הכנסות של 29.7 מיליארד. נתונים אלו משקפים עליה של יותר מ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וצמיחה של 18.8% בהכנסות השנתיות.

האנליסטים חוזים צמיחה של 22% בהכנסות ב-2022

הצפי הוא שההכנסות ברבעון הנוכחי (Q1'22) יתכווצו ב-7.5% ביחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2021 וכי הצמיחה ב-2022 כולה תסתכם בכמעט 22%. עם זאת, הצפי לעתיד הוא אופטימי יותר ומעריך שבחמש השנים הקרובות הכנסות נטפליקס יצמחו בקצב ממוצע של 42.6% בשנה.

לפי אתר Tipranks, קונצנזוס האנליסטים מעניק למניה 23 המלצות קנייה, ארבע המלצות החזק ושלוש המלצות מכירה. המחיר הממוצע של ההערכות עומד על 677.5 דולר למניה, שמהווים קצת למעלה מ-25% אפסייד ביחס למחיר של 541 דולר למניה ביום שישי האחרון.