המצב הכלכלי מגיע לסנאפצ'ט, ואין פילטר מצחיק לטשטש את המציאות: מניית סנאפ, מפתחת הרשת החברתית סנאפצ'ט, צוללת 40% עם פתיחת המסחר, לאחר הודעת החברה על האטה בגיוס עובדים והנמכת תחזיות הרווח לרבעון הנוכחי. מניית סנאפ איבדה כבר למעלה מ-50% מתחילת השנה, עוד לפני הצניחה היום.
"כמו חברות רבות, אנחנו ממשיכים להתמודד עם עליית האינפלציה והריביות, מחסור בשרשרת האספקה ושיבושי עבודה", כתב אוון שפיגל, מנכ"ל החברה במכתבו לעובדים אתמול, והוסיף עוד כי סנאפ מושפעת מהמלחמה באוקראינה ומשינויי מדיניות, כגון מדיניות הפרטיות החדשה של אפל. שפיגל ציין במכתבו שהמצב הנוכחי משפיע על תקציבי הפרסום והמודעות שמגיעים לסנפאצ'ט, ויש לכך באופן טבעי פגיעה ישירה ברווחי החברה.
"נתעדף מחדש את ההשקעות שלנו - נמשיך להשקיע לפי סדרי העדיפויות העסקיים שלנו, אך במקרים רבים נעשה זאת בקצב איטי יותר ממה שתכננו", הוא הודה בכנות במכתבו לעובדים, שפורסם על ידי בלומברג. לדבריו, הנהלת החברה בוחנת את ההוצאות שלה על מנת לראות איפה ניתן לקצץ, וכי הרווחים המשמעותיים ביותר הצפויים בחודשים הקרובים יבואו כתוצאה משיפור הפרודוקטיביות של חברי הצוות הקיימים. "ניהול ההוצאות שלנו באופן אחראי יאפשר לנו להשקיע לאורך התקופה הזו ולצאת מחוזקים כעסק", כתב.
המשמעות היא כי סנאפ תאט את הגיוס לתפקידים שטרם נפתחו לשנה זו, וחלק מהגיוסים יידחו לשנה הבאה. עם זאת שפיגל ציין שהחברה עדיין מצפה לגייס מעל ל-500 עובדים נוספים עד סוף השנה.
גם מטא קיצצה בהוצאות בחודש שעבר בגלל הסביבה המאקרו-כלכלית וטוויטר הודיעה על הקפאת גיוסי כח אדם וקיצוצים נוספים על פי בלומברג. "הסביבה המקרו-כלכלית העולמית הפכה פחות טובה, המלחמה באוקראינה השפיעה על התוצאות שלנו, ועשויה להמשיך לעשות זאת", אמר מנכ"ל טוויטר, פארג אגרוול, במכתבו לעובדים. "חברות רבות אחרות חוו השפעה דומה."