קריסת שוק הקריפטו והתקררות תחום ה-NFT לא משנות את התוכניות של מטא פלטפורמס (לשעבר פייסבוק) לתחום - כך עולה מדברים שאמר ראש תחום המסחר והפינטק בחברה סטפן קסריאל בראיון שהעניק השבוע ל-FT.
כמו מתחרותיה הקטנות יותר בתחום הסושיאל כרדיט וטוויטר, מטא השקיעה משאבים בהכנסת NFT לתוך עולמות המוצרים שלה. בחברות ראו את הזינוק בפעילות בתחום ב-2021 ושאפו למצוא דרכים להינות ממנו. בראיון ל-FT אמר קסריאל כי הוא מקווה שהפצת הגישה לפרטי האספנות הדיגיטליים בקרב 3 מיליארד המשתמשים שלה יביא את הקהל הצעיר יותר לפייסבוק ולאינסטגרם.
ברקע הדברים ניצבת התחרות העזה מול טיקטוק, שסחפה את קהל הצעירים ודחפה את מטא לחשוב על צעדים שיגבירו את העניין הפלטפורמות הוותיקות שלה פייסבוק ואינסטגרם - בשעה שהיא שוקדת במקביל על פיתוח עבור פעילות המטאוורס העתידית.
בראיון ראשון לאחר כניסתו לתפקיד אמר קסריאל כי מטא רואה כנגד עיניה הזדמנות של מאות מיליוני או מיליארדי משתמשים שיוכלו לאסוף פריטי אספנות מצד אחד - ומנגד פלטפורמה עבור מיליוני יוצרים בכל רחבי העולם, שיוכלו ליצור ולמכור מוצרים וירטואליים ודיגיטליים. מטא מתכוונת לדבריו להציע ליוצרים ומשפיענים דרכים ליצירת רווחים, ולהביא בעקבותיהם קהל נוסף לפלטפורמות שלה.
ראש תחום המסחר והפינטק במטא, סטפן קסריאל: "זה לא היה חייב להיות על בלוקצ'יין - אנחנו יכולים לבנות סוג של פלטפורמת פיתוח פתוחה כפי שעשינו בעבר. אך האם באמת תסמכו עלינו? אם נשנה את כללי המשחק, האם תכעסו עלינו?"
לפי הדיווח ב-FT, מטא מקווה שאימוץ ה-NFT יסייע לה גם להתקדם לעבר הגשמת חזון המטאוורס: בחברה צופים ש-NFT ישמש אנשים ליצירה של ומסחר במוצרים דיגיטליים עבור האווטארים שלהם.
במטא מסתמכים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין שבבסיס יצירות ה-NFT כאמצעי להגברת אמון המשתמשים, הודות לתכונות אישור הבעלות והאותנטיקציה המובנות שלה. קסריאל ציין כי השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד להגביר את אמון המשתמשים במהלכי מטא על רקע משברי הפרטיות הרבים שחוותה החברה והביקורת על הפרקטיות האנטי תחרותיות שלה. "טכנית, כל זה לא היה חייב להיות על בלוקצ'יין - אנחנו יכולים לבנות סוג של פלטפורמת פיתוח פתוחה כפי שעשינו בעבר. אך האם באמת תסמכו עלינו? אם נשנה את כללי המשחק, האם תכעסו עלינו?".
במטא מבינים שהמשתמשים נמצאים במספר פלטפורמות, ומתכוונים לאפשר העברה של מהזהויות והמוצרים הדיגיטליים של משתמשים גם לפלטפורמות מתחרות באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין בקוד פתוח. לפי קסריאל, החזון של מטא הוא להפוך עם הזמן את ה-NFT לנגיש במחירים ולפשוט למסחר.
במאי האחרון יצאה מטא בפיילוט ואפשרה למספר יוצרים להציג את יצירות ה-NFT שבבעלותם בפרופילי המדיה החברתית שלהם, וכעת החברה מרחיבה את בחינת הפיצ'ר עם יוצרים נוספים. בנוסף, בחודש האחרון פרסם מנכ"ל החברה מארק צוקרברג את התכניות של מטא לפיתוח מרקטפלייס שיקשר בין יוצרי תוכן לבין מותגים, ויסייע ביצירת שיתופי פעולה בתשלום וקבלת חשיפה כדרך נוספת להתחרות בטיקטוק ולמשוך את היוצרים לפלטפורמות של החברה.
לדברי קסריאל, מטא פועלת בזהירות לאור האתגרים הכרוכים בהגברת השימוש גם ברשתות הבלוקצ'יין הפופולריות ביותר: "זה עדיין מאד מוקדם, רוב הטכנולוגיות האלו פשוט לא מוכנות לפריים טיים. אנחנו משקיעים אבל גם מציאותיים".