מפעילת אפליקציית ההמלצות למסעדות ושירותים ילפ (yelp) לוקחת את העבודה מרחוק כמה צעדים קדימה והודיעה כי תסגור את משרדיה בניו יורק, וושינגטון הבירה ושיקגו החל מ-29 ביולי. כמו כן יצומצמו שטחי המשרדים של החברה בפיניקס. בראיון שהעניק בשבוע שעבר לוושינגטון פוסט אמר מייסד ומנכ"ל ילפ ג'רמי סטופלמן כי מודל העבודה ההיברידית הוא הגרוע מבין שלוש החלופות: עבודה משרדית מלאה, עבודה מרחוק בלבד או השילוב ביניהן. לפי סטופלמן, העבודה ההיברידית היא "גיהנום של אפשרויות ביניים" (Hell of half measures).
הסיבה, לדברי סטופלמן, היא שמודל העבודה ההיברידית עדיין מצריך מעובדים להגיע למשרדים - שם הם פוגשים רק חלק קטן מעמיתיהם לעבודה - ודורש מהם להתגורר בערים יקרות יותר לטובת הקירבה למשרד. במקביל המדיניות מגבילה את מאגר הכשרונות הפוטנציאלי של החברה לאזורים גיאוגרפיים שקרובים יחסית למשרדים.
לטענת ילפ, החלטת החברה לסגור ולצמצם את שטחי המשרדים שלה מבוססת על נתונים מסקרי עובדים ועל תוצאות עסקיות: בסקר שנערך לאחרונה אמרו יותר מ-85% מעובדי ילפ כי הם מעדיפים לעבוד מרחוק רוב או כל הזמן, וטענו שהעבודה מרחוק הפכה אותם ליעילים יותר. למעשה, רק אחוז בודד מהעובדים פוקדים מדי יום את משרדי החברה. במקביל, ילפ סיימה את 2021 עם הכנסות שיא של 1.03 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-40 מיליון דולר. הכנסות החברה לרבעון הראשון של 2022 אף הציגו צמיחה של 19% לעומת הרבעון המקביל.
סטופלמן אמר כי בכוונתו להמשיך ולבחון סקרי עובדים כדי לבדוק את נחיצות ומידת השימוש במשרדים האחרים של החברה בסן פרנסיסקו, לונדון, טורונטו והמבורג. לדבריו, הכספים שתחסוך החברה מסגירת שטחי המשרדים יושקעו בגיוס עובדים ובהטבות תעסוקתיות.
לפי סטופלמן, העבודה בתקופת מגפת הקורונה הבהירה כי עובדי החברה רוצים לעבוד מרחוק וכי החברה מרוויחה מהקשבה לדרישות העובדים. לדבריו, לאחר שהחברה אפשרה ל-4,400 עובדיה לעבוד מכל מקום ללא הגבלת זמן, כעת היא מצמצמת את המשרדים ששטחם לא מנוצל באופן עקבי. כעת מצטרפת ילפ לשורה של חברות שכבר אימצו את מודל העבודה מרחוק כמו סלאק, איירביאנבי וטוויטר - אם כי האחרונה עשויה לשנות כיוון ככל שהדבר תלוי באילון מאסק, שצפוי לרכוש את החברה.
סטופלמן אף דחה את הטענה הרווחת, לפיה חברות לא יכולות ליצור תרבות ארגונית במודל של עבודה מרוחקת. לטענתו, תרבות ארגונית נובעת מהאנשים שהחברה מעסיקה, מפטרת ומקדמת. הוא הוסיף כי ילפ בוחנת את הדרכים והתדירות הנכונות לקיום אירועים פיזיים שיאפשרו לעובדי החברה להיפגש, לשתף פעולה ולתקשר זה עם זה גם בחיים האמיתיים.